KjeragLindemansFilm

Viser verden vin-veien gjennom Norge

Spektakulær norsk natur stemt fram av lokale entusiaster og fanget inn av internasjonale filmskapere, danner utgangspunktet når det australske vinhuset Lindeman´s nå skal sende sin rosévin ut i verden. Se inspirasjonsfilmen her.

Publisert

Lindeman`s filmer ved Kjerag - med utsikt mot Lysefjorden.

Lindeman´s så til Norden da de skulle finne inspirasjon for ny kommunikasjonsplattform for sin rosévin.

Etter en innledende konkurranse der Norge slo ut Sverige, gikk Lindeman´s ut med en oppfordring til lokale turistbyråer, kommuner og andre ildsjeler som brenner for hjemstedet sitt, om å melde på sitt sted gjennom å laste opp bilder på et eget nettsted.

Responsen var overveldende. Et enormt lokalt engasjement viste seg gjennom søknader fra store deler av landet, og etter å ha bladd seg gjennom det beste Norge har å by på, reiste det internasjonale filmteamet til Preikestolen, Lysefjorden og Kjerag i Rogaland, Folgefonna og Vøringsfossen i Hordaland og Mardalsfossen og Geiranger i Møre og Romsdal.

− En fantastisk reise

− Dette er historien om hvordan Lindeman´s australske rosévin, et internasjonalt filmteam og norske fjell, fjorder og fossefall møttes for å fange inn den spesielle stemningen vi forbinder med vår vin. Det har vært en fantastisk reise, først gjennom bunker av bilder fra kjente og ukjente naturperler Norge rundt, og så filminnspilling i Vestlandets fjell- og fjordlandskap. Forhåpentligvis vil vi til neste år kunne se de første resultatene av de nye designelementene på markedet, sier Lenita Nylund som er ansvarlig for Lindeman´s i Norden.

Som inspirasjon for Lindeman´s nye internasjonale kommunikasjonsplattform for rosévinen, vil stedene som ble valgt få sjansen til å vise seg fram for et stort publikum verden over.

Det gleder den lokale turistnæringen som øyner store muligheter for flere internasjonale besøkende.

Spår flere turister

− Vi synes dette er en spennende mulighet. Det at det internasjonale vinhuset Lindeman’s velger akkurat vår region med Lysefjorden og Preikestolen, som stedet de lager sin inspirasjonsfilm fra, er en fin bekreftelse på at naturopplevelsene vi kan by på er spektakulære, sier fungerende daglig leder i Region Stavanger, Gunhild Vevik som får støtte av kollegaen i Hardanger.

− Lindeman’s er et selskap som kan velge mellom steder i hele verden – og når de da velger Hardanger er det en flott oppmuntring. Det sier oss at det vi kan tilby har en appell langt utover Norges grenser og gir oss en bekreftelse på at naturen i Hardanger virkelig er en reise verdt, sier Hans Jørgen Andersen, reiselivsdirektør/managing director, Reisemål/Destination Hardanger Fjord AS.

Lokalt engasjement

I Nesset kommune i Møre og Romsdal satte de hele lokalsamfunnet i sving for å få Lindeman´s på besøk.

− Da jeg fikk vite om konkurransen heiv jeg meg rundt og kontaktet alle jeg kunne tenke meg hadde flotte bilder herfra, og flere sendte inn bilder til meg som jeg igjen sendte videre til konkurransen. For reiselivet i Nesset er dette kjempestort, og unik reklame for kommunen vår og det vi kan tilby turistene som kommer hit; vakker og vill natur full av kontraster. Vi ønsker at flere skal få oppleve bruset fra Mardalsfossen, og om Lindeman’s kan være med på å få flere til å velge seg Nesset som reisemål er vi veldig glade, sier Pia Therese Nordli, reiselivsansvarlig i Nesset kommune.

Se inspirasjonsfilmen her: http://youtu.be/mmn7S1ioyeU

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS