KristenAHovlandNespresso
KristenAHovlandNespresso

Sterke Nespresso-tall

Nespresso opplevde en tosifret omsetningsvekst i første halvår. I Norge opplevde Nespresso nok et suksessfullt halvår og styrker ytterligere sin lederposisjon innen porsjonsbaserte kaffeløsninger. Nespresso har nå mer enn 220 butikker i 150 byer i 40 land.

Publisert

Norden-sjef Kristen A. Hovland er storfornøyd med utviklingen for Nespresso.

På globalt nivå beholder Nespresso sin lederrolle i en kategori som utgjorde åtte prosent av det totale kaffemarkedet på verdensbasis i 2010, og fortsatte å vise sterk vekst både i volum og verdi. I 2010 omsatte Nespresso globalt for 18 milliarder kroner

- Kaffedrikkere både i Norge og resten av verden blir stadig mer bevisste på kvalitet og stiller helt andre krav enn for bare får år siden. Det er nettopp denne bevisstheten som driver kategorien, og som pioneren innen porsjonskaffe med sterk fokus på kaffekvalitet, maskininnovasjon og personlig kundeservice, fortsetter vi vår vekst i segmentet, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

Sterk utvikling

Innovasjonstakten har vært høy i årets seks første måneder, lanseringen av minimaskinen Pixie var Nespressos første verdensomspennende maskinlansering, og er allerede blitt en av selskapets mest populære maskiner.

Samtidig har antall Nespresso Club-medlemmer passert 10 millioner og vi har godt over en million tilhengere på facebook, samt at en rekke nye butikker er kommet til verden over.

I Norge har utviklingen vært meget god.

- Vi ser av statistikken fra bransjen at porsjonsbaserte kaffemaskiner øker kraftig så langt i år. Andelen til espresso- og porsjonsbaserte kaffemaskiner av totale kaffemaskiner solgt i Norge har økt fra 24 prosent i fjor til nærmere 45 prosent i år. Dette er ikke annet enn fantastisk, sier Kristen A. Hovland som tror på fortsatt sterk vekst og selv regner med å selge godt over 200 000 maskiner i Norden i 2011.

Ny butikk i Bergen

Den økte interessen for Nespresso gjør at selskapet i løpet av høsten åpner sin andre butikk i Norge samt at Nespresso butikken i Oslo utvider sitt butikk areal med det dobbelte og implementerer et helt nyutviklet butikk konsept for å optimalisere kundeservicen.

Den nye butikken i Bergen blir den første i Norden utenfor hovedstedene, og skal gi Nespresso Club-medlemmene på Vestlandet en enda bedre service og oppfølging.

Internasjonalt får Bergen følge av byer som Genève, Berlin, Paris og Auckland der det også planlegges nyåpninger. I tillegg lover Nespresso flere nye kaffemaskinlanseringer, der særlig de som liker kaffedrikker basert på fersk melk har noe å se fram til.

Sterkere horecasatsing

- I løpet av 2011 vil vi for første gang lansere hele fire nye maskiner i samme år, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso som også varsler sterkere satsing på bedrifts- og horecamarkedet gjennom Nespresso Business Solutions-maskiner.

Pressemelding