McDonaldssjef

Omsetnings- og besøksrekord for McDonalds i Norge

2010 ble et rekordår for McDonald’s Norge AS, med toppnotering både i omsetning og antall gjester. – Resultatene viser en økning i antall gjester på 10 prosent, noe som viser at satsingen på norske kvalitetsråvarer og forbedret kundeopplevelse har vært riktig, sier Olli Kilpi, administrerende direktør i McDonald’s Norge AS.

Publisert

Olli Kilpi: - Satsingen på norske kvalitetsråvarer og forbedret kundeopplevelse har vært riktig.

McDonald’s økte omsetningen med 8,6 prosent, noe som ga ny omsetningsrekord på over 1,2 milliarder kroner. I tillegg viser tall fra 2010 at stadig flere besøker McDonald’s. Restaurantkjeden økte antall gjester med 10 prosent.

- At antall gjester øker er et bevis på at vår satsning på norske kvalitetsråvarer treffer godt. Nordmenn er kvalitetsbevisste og vet at de får kvalitetsprodukter hos oss, sier Olli Kilpi, administrerende direktør i McDonald’s Norge AS.

Omfattende oppussing

McDonald’s jobber fortsatt med omfattende oppussing av alle de 71 restaurantene i Norge. De siste to årene har selskapet sammen med sine franchisetakere investert over 150 millioner kroner i oppussing og vil satse ytterligere ca. 100 millioner.

- Vi er godt fornøyde med resultatene vi oppnådde i 2010. Dette viser at vår satsning på kvalitet og investering på oppussing har vært riktig. Jeg vil utbringe en stor takk til alle våre ansatte og franchisetakere, som står på for oss hver dag, sier Kilpi.

36 millioner hamburgere

McDonald’s åpnet sin første restaurant i Norge i 1983 og har opplevd stødig vekst siden. I fjor solgte familierestauranten 36 millioner hamburgere.

(Pressemelding/Fastfood.no)

"
Powered by Labrador CMS