Nyt Norge

Nyt Norge påvirket hele innovasjonsprosessen

– Det er banebrytende at nytt design og posisjonering styres av matmerket "Nyt Norge". Vi har aldri tidligere sett at en aktør i så stor grad har tatt utgangspunkt i et matmerke når de har valgt å lansere et nytt konsept i markedet, sier markedsdirektør i KSL Matmerk, Marit Jerven om Mills potetstappelansering.

Publisert

Mills lanserer i mai to varianter med Mills Klassisk Potetstappe merket med opprinnelsesmerket Nyt Norge. – Vi ønsker å synliggjøre kvalitet gjennom norsk opprinnelse og Nyt Norge- merket er garantisten for nettopp det, uttaler marketingsjef Arnt Ove Dalebø i Mills.

– Siden vi så at Nyt Norge-merket og Mills Klassisk Potetstappe hadde sammenfallende assosiasjoner, tok vi tidlig Nyt Norge med i planleggingsprosessen i forhold til utforming av emballasje og kommunikasjon knyttet til lanseringen av Mills Klassisk Potetstappe, fortsetter Dalebø.

"

Generelt liten kunnskap

Gjennom samtaler har det blitt klart at forbrukere generelt har noe liten kunnskap om produkter i potetmoskategorien. Det faktum at hver pose inneholder en halv kilo poteter og at potetene utelukkende er dyrket i Trøndelag er både unikt, relevant og viktig for oss å fremheve i det nye konseptet.

Dette er et konsept der vi ønsker å ta med forbruker på en reise fra “jord til bord” og Nyt Norge-merket knytter forbrukeren nærmere bonden og norsk natur. Det var derfor naturlig for oss å ha et tett samarbeid med Nyt Norge i prosessen som førte frem til endelig emballasjedesign.

– Vi er stolte av at Nyt Norge- merket har blitt tatt med i innovasjons- og designprosessen for Mills Klassisk Potetstappe og resultatet har blitt troverdig og relevant kommunikasjon, sier Jerven.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS