MartinAarestrupNationalGeographicAtleHovi
MartinAarestrupNationalGeographicAtleHovi

Beitostølen på lag med National Geographic

National Geographic Channel inntar Beitostølen med store planer for flere arrangement i fjellet. TV-kanalen og Beitostølen Resort har inngått en treårig samarbeidsavtale. Nå begynner den konkrete planleggingen av arrangementer og tiltak.

Publisert

Martin Aarestrup, markedsdirektør for Norden i National Geographic Channel og Atle Hovi på Beitostølen.

– Hovedelementet blir å skape flere arrangement som kan samle flere tusen deltakere til aktiviteter i fjellet, sier administrerende direktør Atle Hovi i Beitostølen Resort.

En mulighet er å lage en cup, med delkonkurranser både sommer og vinter. Skiløp, bakkeløp og terrengsykling kan være aktuelle grener.

- Gir positiv oppmerksomhet

Samarbeidet kan også komme til å omfatte fotoutstillinger, seminarer og motivasjonssamlinger.

– Vi er svært stolte over at et internasjonalt sterkt merkenavn som National Geographic Channel har valgt Beitostølen som offisiell samarbeidspartner. Det vil føre til flere gjestedøgn, positiv TV-oppmerksomhet og gi store ringvirkninger, sier Atle Hovi.

National Geographic Channel vurderte en rekke mulige steder før valget falt på Beitostølen.

Skape opplevelser sammen

Beitostølen. (Foto: Morten Holt)

– For oss var det viktig å velge en destinasjon som kan by på et bredt utvalg aktiviteter og opplevelser gjennom hele året. Beitostølens beliggenhet passer perfekt, sier Martin Aarestrup, markedsdirektør for Norden i National Geographic Channel.

Han ser frem til å utvikle samarbeidet i praksis, og å skape opplevelser sammen med Beitostølen Resort.

– Aktivitetene vi planlegger kommer nok til å bli lagt godt merke til, både blant de besøkende på Beitostølen og blant TV-seerne, sier Aarestrup.

Pressemelding