RonnyGjøseBigSpender
RonnyGjøseBigSpender

Beach Club inntar OSL

På nyåret innleder Beach Club og La Baguette et organisert sambo i ankomsthallen på OSL. Begge blir innebygd med tak og vegger, spesialdesignet med runde hjørner og fargedesign tilpasset respektive konsept.

Publisert

Direktør Ronny Gjøse med en Big Spender i Beach Club på Aker Brygge. Klassikeren er fremdeles pilaren på Beach Club. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Det opplyser Ronny Gjøse, direktør Travel & Restaurants (T&R) i Blender AS:

– De to restaurantene er komplementære. På ett brett vil de appellere til to spesifikke målgrupper som dominerer passasjerstrømmen på 10 millioner mennesker som hvert år driver gjennom ankomsthallen på Oslo lufthavn: La Baguette er innsiktet mot alle som ønsker et lett, godt og sunt måltid. Beach Club sikter seg inn mot den mer mannfolkdominerte målgruppen som foretrekker amerikansk frokost og ekte amerikanske burgere med alt tilbehør, uten først å tenke kalorier, men snarere på kos og ren nytelse.

Suksess siden starten

Beach Club har vært en stor suksess helt siden restauranten åpnet for 22 år siden på Aker Brygge i Oslo, med sin berømte kvalitetsburger for en rimelig penge. Og her er det ikke snakk om den enkle burgeren de fleste kjenner fra kiosker og burgersjapper, men om den store, saftige hamburgeren laget av biffkjøtt med masse tilbehør og god drikke til.

– Det grovkvernede kjøttet er laget etter hemmelig oppskrift med egenkomponert krydderblanding. Ja, det dreier seg om den amerikanske nasjonalretten som til og med president Obama unner seg når han vil ha en ekstra god lunsj, sier Gjøse.

La Baguette

Per i dag legger den store La Baguette i ankomsthallen beslag på et betydelig areal, 310 kvadratmeter. Det åpner for to restauranter:

– La Baguette vil klare seg godt med halve arealet, spesielt fordi vi kommer til å stramme opp konseptet. De to restaurantene får felles kjøkken og oppvask – og Grab and Go-skap. Det siste er litt av clouet i samdriften, poengterer Gjøse.

Les hele saken i Horeca nummer 8 2011

---------

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 42. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"