Radisson vinner fra Island2

Vant 365 hotellnetter

Islendingen Inga Ros Antinusdottir, mor til ”Fem små alver”, har vunnet 365 hotellnetter på et hotell etter eget ønske. I sommer lanserte Radisson Blu den første sosialmediakampanjen med ”Win the World’s Greates Holiday”.

Publisert

Vinnerfamilien og hotelldirektørene: Lengst fra venstre: Kristijan Danielson Radisson Blu Saga Hotel Reykjavik. Lengst til høyre Gaute Birkeli, Radisson Blu 1919 Reykjavik. De fem alvene er: Saga Yrr Hjartadottir, Inga Ros Antinusdottir, Hjörtur Smárason, Jökull Logi Hjartason, Antonius Smári Hjartarson. Foran fra venstre: Hrafnhildur Mária Hjartrdottir, Katla Katrin Hjartardóttir. Bak: Saga, Inga, Hjörtur, Jökull, Antonius. Foran: Hrafnhildur, Katla.

Kampanjen ble lansert i sosiale medier, Facebook og Twitter. Deltakerne ble invitert til å sende inn en ”pitch” på www.greatestholiday.radissonblu.com for å fortelle hvorfor akkurat de fortjente prisen.

Innsendte bilder, videoer eller linker som fikk flest stemmer ville vinne.

750 000 stemmer – over to millioner besøk

Kreative forslag fra hele verden strømmet inn.

Topp ti besøkende kom fra Storbritannia, Island, Tyskland, Sverige, Danmark; Irland, Frankrike, Norge, USA og Belgia.

Totalt var det over to millioner besøkende og 750 000 stemmer som kom inn, melder Rezidor i en pressemelding.

En drøm ble virkelighet

Inga Ros Antinusdottir ble overveldet da hun fikk nyheten.

– Dette er virkelig en drøm som blir virkelighet. Nå har vi muligheten til å oppleve Europa, Midt-Østen og Afrika, jublet Inga Ros Antinusdottir. Inga og hennes mann har alltid villet reise med sine fem barn.

You Tube var vinnende verktøy

Innslaget som vant var en You Tube-video. Inga hadde laget en fortelling om sitt aktive liv med ”Fem små alver”.

Filmen inneholdt detaljerte beskrivelser av steder utenom Island og inkluderte til og med den berømte vulkanen.

Største konkurranse fra en hotellkjede

Konkurransen er den største noen sinne arrangert av en hotellkjede.

– Vi laget konkurransen for å styrke vårt forhold til eksisterende kunder og også nå nye reisende som kanskje ikke kjenner til Radisson Blu. Vi er veldig fornøyd med resultatet og den enorme synligheten vi har oppnådd i alle sosiale medier i løpet av kampanjen, sier Ole Sorang, som er markedsdirektør i Rezidor Hotel Group

"
Powered by Labrador CMS