Radisson Blu logo2

Radisson Blu for sjuende året på rad

Nok en gang stiller Radisson Blu sterkest i BDRCs analyse av forretningsreisendes mest foretrukne hotellkjede. Dermed vant de for sjuende året på rad.

Publisert

Hvert år utarbeider det Londonbaserte markedsanalysefirmaet BDRC Continental undersøkelsen Hotel Guest Survey på over 40 steder i verden. Den nordiske undersøkelsen er basert på intervjuer med danske, norske, svenske og finske forretningsreisende.

De er blant annet blitt bedt om å nevne hvilke hotellkjeder de kjenner best, hvilke hotellkjeder de har benyttet de siste 12 måneder, hvilken kjede de foretrekker å benytte og hvor de helst ville overnattet hvis de hadde fritt valg.

I undersøkelsen inngår også parametre som gjenkjennelse av brand, lojalitet, servicenivå og komfort.

Suveren sju år på rad

For sjuende året på rad scorer Radisson Blu hotellene høyest, og har blitt valgt som ”Number One Hotel Brand”.

– Med fremskritt i 62 land i Europa, Midtøsten og Afrika vil The Rezidor Hotel Group fortsette å tilby gode alternativer til våre gjester. Den forestående åpningen av Radisson Blu Waterfront og Stockholm Waterfront Congress Center, som åpner januar 2011, er gode eksempler på hva våre gjester kan se frem til, uttaler nordisk markedsdirektør Ole Sorang i en melding fra Rezidor.

Konsistens er nøkkelordet

– BDRC Continental-undersøkelsen viser tydelig at forretningsreisende foretrekker Radisson Blu. Vi tilskriver dette vår evne til å sikre en sammenheng mellom alle våre eiendommer. Våre forretningsgjester vet hva de kan forvente når de bor på et Radisson Blu-hotel, sier Sorang og fortsetter:

- Gjesten kan stole på vår "Yes I Can" servicestandard, sentral beliggenhet, værelser med business class standard og vårt lojalitetsprogram Goldpoints plus (som nå har over 1 million medlemmer). Vi fortsetter med å igangsette nye konsepter, som Grønne Møtepakker med fokus på miljømessig bærekraft og Brain Food, som holder møtedeltageren frisk og energisk hele dagen.

Bekreftende undersøkelse

– Det er veldig tilfredsstillende å vite at våre gjester kan stole på Radisson Blu-merket. Våre gjester har trykket vår "Yes I Can"- ånd til hjertet. Derfor er det meget viktig for oss å fortsette å ligge i forkant av, og imøtekomme våre gjesters behov, sier Ole Sorang, nordisk markedsdirektør i The Rezidor Hotel Group.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS