Linda Cecilie Solheim

Fikk frem smaken av sjokolademelk på nett

Det er mulig å lansere sjokolademelk på nett og attpåtil la forbrukerne ”smake” på godsakene online. Linn Cecilie Solheim fra Stjørdal koste seg med 361 liter av Q-meieriens virtuelle sjokolademelk i over 65 timer. Som lønn for strevet fikk hun en splitter ny Smartbil i sjokolademelk-design.

Publisert

Linda Cecilie Solheim fra Stjørdal vant en nettkonkurranse der du kunne vinne en sjokolademelkdesignet Smart-bil.

Q-meieriene, designbyrået Anti og MK Bergen satset tungt på web da de lanserte Q Sjokolademelk.

Daglig leder Kenneth Pedersen i Anti mener det er naturlig at en stor del av lanseringen har foregått på nett.

Selvfølge på nett

– Hovedvekten av målgruppen for Q Sjokolademelk er på nett daglig, da er det helt naturlig at kampanjen for Q Sjokolademelk gjennomføres på nett. Vi har forsøkt å få brukeren til å “oppleve” smaken av Norges beste sjokolademelk ved at deltageren i konkurransen må virtuelt drikke sjokolademelken ved å lage slurpelyder, sier Kenneth Pedersen i Anti.

Mens Anti hadde ansvaret for både design og det tekniske, har MK Bergen hatt de strategiske innspillene på lanseringen av Q Sjokolademelk-konkurransen på nett. På finaleweben var det Anti som sto for både idé og utforming, mens MK Bergen bidro på tekstsiden.

Vant bil ved å ”drikke” sjokolademelk på nett

25-åringen Linn Cecilie Solheim fra Stjørdal var en av dem som virkelig fikk smaken på virtuell sjokolademelk. Hun var en av deltakerne i en nettkonkurranse der man kunne vinne en sjokolademelkdesignet Smart-bil.

– Nå er jeg bare utrolig glad og utrolig sliten. Vi har fått ta noen hvilepauser innimellom, men den første natta var jeg så oppspilt og redd for å forsove meg, at jeg ikke klarte å benytte meg av de pausene jeg fikk. Men selv om det var slitsomt, har det vært verdt det, jubler Linn Cecilie.

Hun er fornøyd med det spesielle designet på Smart-bilen. Den kommer garantert til å skille seg ut i gatene i Stjørdal.

– Den er ikke akkurat diskret, så jeg får nok litt oppmerksomhet på veiene. Men jeg synes den ser utrolig fin ut, gliser vinneren.

Stor spredning

Under finalen ble hele PC-skjermen fylt opp med sjokolademelk i tilfeldige tidsintervaller gjennom hele døgnet. Fem heldige finalister måtte ”drikke” opp sjokolademelken som dukket opp på skjermen innen 25 sekunder. Klarte ikke deltagerne dette, mistet de en av tre kredits som de startet med.

I tillegg til den store webkonkurransen, hadde Q –meieriene bannere på nettsteder som Spotify, Facebook, Nettby, Spill.no, Tacky.no, Biip.no, Friflyt.no og Itavisen.no. I tillegg ble det opprettet fanpage på både Facebook og Twitter.

– Vi hadde også film på både tv og kino, men trolig var rundt halve lanseringskampanjen på nettet, sier produktsjef for Q Sjokolademelk, Linda Forstrønen.

Over 1500 har allerede blitt fans av sjokolademelken på Facebook. Q-meieriene er fornøyd med brukerresponsen og den tette dialogen de har oppnådd å få med forbrukerne.

Sosiale medier viktig

– Sosiale medier er en viktig plattform for å nå frem til forbrukerne. Vi ser at de har vært aktive og spredningen har vært stor – spesielt på Facebook. Men jeg har også mottatt godt over 100 e-poster av engasjerte forbrukere med både positive og negative kommentarer. Noen har til og med ringt oss, så aktiv tilstedeværelse på nett har fungert godt, sier Forstrønen.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS