Choice takker sine gjester for bidrag i Haiti-aksjon

Choice Hotels Scandinavia takker sine gjester for bidrag til kampanjen "50 for life". I ukene etter jordskjelvkatastrofen i Haiti, har Choice oppfordret alle til å legge 50 kroner ekstra på hotellregningen som et bidrag til UNICEF. Da kampanjen ble avsluttet forrige uke, hadde gjestene samlet inn nesten 300 000 kroner.

Publisert

Hotellkjeden matcher beløpet og sender i disse dager nær 600 000 kroner til UNICEF og deres gjenoppbyggingsarbeid.

Arne Haugen. (Foto: Choice)

- I dagene etter ulykken opplevde vi et enormt engasjement ute på hotellene og mange som ville hjelpe. Vi er svært takknemlige for den generøsiteten våre gjester har vist i forbindelse med kampanjen. Nå matcher vi i Choice beløpet. UNICEF garanterer at det samlede bidraget kommer uavkortet frem til viktige arbeid for barn og unge i det stadig kriserammede området, sier Arne Haugen, direktør for HR & CSR i Choice Hotels Scandinavia.

Seks ukers innsamling

I over seks uker har Choice-gjester i Norge, Sverige og Danmark blitt oppfordret til å gi 50 kroner til UNICEFs arbeid i Haiti.

Totalt, inkludert valutaomregninger, har gjestene donert til sammen 286 857 norske kroner. Etter at kjeden har bidratt med tilsvarende beløp, endte det samlede beløpet på 573 714 kroner.

Barn og unge i Haiti har fortsatt store og grunnleggende behov for hjelp, og UNICEFs oppgaver er enorme. Etter jordskjelvet inntraff, opprettet UNICEF et direkte krisenummer 820 44 705 som stadig er tilgjengelig. Bidrag kan også overføres til kontonummer 1644 04 09400. Les mer om UNICEFs arbeid i Haiti på www.UNICEF.no

Pressemelding

Powered by Labrador CMS