Burger-King-Krokstadelva

Burger King satser på sosiale medier

Norske Burger King er på offensiven både her hjemme og i Sverige, blant annet med å ta i bruk nye sosiale medeier.

Publisert

Burger King er på plass, vegg-i-vegg med Peppes, i Sandvika Storsenter. (Foto: Odd H. Vanebo)

King Food AS, som står bak Burger King, hadde et beskjedent overskudd i fjor. Det skyldtes oppstartskostnadene etter at vi gikk inn i Sverige som franchisegiver med første to restaurantene i vår regi hos "söta bror".

- Vellykket satsing

- Det er en vellykket satsing, våger vi allerede å fastslå, og Burger King med norske King Food som franchisegiver, kommer til å vokse videre på den andre siden av Kjølen, opplyser konsernsjef Karen Kvalevåg. Den tredje er allerede på gang.

– Burger King i Norge har i 2010 også gjort en vellykket vridning i sin media-mix. Ved å gå aktivt inn i de sosiale medier koplet opp mot merkevarebyggende aktiviteter samt produktkampanjer ønsker vi å øke folks engasjement omkring merkevaren og lysten på en god burger, supplerer markedsdirektør Sven Hars.

På Facebook

– Vi har siden april i år opparbeidet en Facebook-side med over 34 000 fans. Her oppfordrer burgerkongen ”The King” f.eks. fansen til selv å lage musikkspillelister, stemme på den de liker best, for så å implementer denne listen i samtlige restauranter. Vi oppnår et aktivt engasjement hos kundene våre på Facebook hvor de føler at de selv kan påvirke restaurantopplevelsen. Dette er moderne merkevarebygging, sier Hars.

Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS