Radisson Blu Beitostølen (7)
Radisson Blu Beitostølen (7)

Beitostølen til topps igjen

Radisson Blu Resort Beitostølen er for sjette år på rad kåret til Norges beste skihotell i en stor, internasjonal avstemning. – Vi betrakter kåringen som en seier for hele Beitostølen. Den er resultat av et langsiktig arbeid der målet er å utvikle hele destinasjonen til landets beste sted å tilbringe en fjellferie, sier direktør Bjørnar Hovi i Radisson Blu Resort Beitostølen.

Publisert

Radisson Blu på Beitostølen er for sjette året på rad kåret til Norges beste skihotell. (Foto: Morten Holt)

The World Travel Awards regnes som reiselivsbransjens Oscar-utdeling. Kåringen skjer om høsten hvert år, etter at 183 000 bransjeansatte i 160 land har avgitt sin stemme. Det konkurreres i mange klasser, og det kåres både nasjonale og internasjonale vinnere.

Beste skihotellet år etter år

For 2010 vant Radisson-hotellet på Beitostølen klassen for Norges beste skihotell. Hotellet har ligget på topp i denne kategorien hvert år siden 2005.

Gstaad Palace i Sveits ble i samme konkurranse kåret til verdens beste skihotell.

– Dette er en viktig utmerkelse i en prestisjefylt kåring, hvor vi har konkurrert i meget sterkt selskap, sier Bjørnar Hovi.

Bedre kjent i utlandet

Han tror prisen vil føre til at Beitostølen blir enda bedre kjent også blant utenlandske turister.

Fra inngangspartiet til Radisson Blu på Beitostølen. (Foto: Morten Holt)

Les også: Flere turister til fjells

– Vi har nærmere 60 turoperatører som selger produktene våre rundt omkring i verden. En liten salgsøkning hos hver av dem gir til sammen et stort utslag, og kan styrke oss vesentlig, sier Hovi.

Helhets- og helårstenking

Selv om det er Radisson-hotellet som er prisvinneren tror han mye av årsaken er å finne i den helhetstenkningen som preger utviklingen av Beitostølen.

Les også: Beitostølen - ett rike

Les også: Beitostølen er også blitt en sommerdestinasjon

– Samkjøring av tilbudene som overnatting, opplevelser, sportslige aktiviteter og mat og drikke er kjernen i filosofien vår. Alle som tar seg av de besøkende på Beitostølen er et felles lag, og møter gjestene med de samme høye krav til service og vennlighet, sier Bjørnar Hovi.

Les også Trollenes Kongerike åpnet på Beitostølen

Vil du ha gratis nyhetsbrev fra Horecanytt.no? Klikk her

"