YTdrikk

Beautifood kommer

Helse er en sterk trend i produktutviklingen i matindustrien, sier strategi- og analysesjef Hilde Skotland Mortvedt i Nofima Mat til Dagbladet. Nå kommer også ”beautifood”, skriver Fastfood.no.

Publisert

Trenden er særlig å markedsføre produkter som naturlige og ekte. På den andre side ser en også mer kompliserte og sammensatte produkter.

Mat som kosmetikk

Industrien utvikler nå i økende grad produkter rettet mot ulike forbrukergrupper.

YT fra TINE tar utgangspunkt i trening

Et av disse produktene er såkalt ”beautifood”. Mat som ikke bare er mat, men også kosmetikk.

– Dette er en trend vi ser i Europa, rettet mot ungdom som vil føle seg freshe og attraktive. Det finnes for eksempel drikker som er tilsatt collagen og som hevdes å gjøre deg pen og rynkefri, sier Mortvedt.

Det satses mye på utviklingen av ulike drikker. Det være seg energidrikker, drikker tilsatt antioksidanter eller annet kroppen måtte trenge.

Trening og lunsj

Matvarer tilpasset hvilken situasjon du er i når du skal spise, er også noe industrien er opptatt av.

– Serien YT fra TINE er et eksempel på det. Dette er produkter som tar utgangspunkt i trening og er beregnet til bruk før, under og etter trening, sier Mortvedt til Dagbladet.

Fastfood.no

"
Powered by Labrador CMS