kaffe-colourbox1018593

Lanserer Crem International

I fjor fusjonerte den svenske kaffemaskinprodusenten Coffee Queen og det spanske selskapet Crem Aparatos Cafexpres som produserer espressomaskiner.  Nå lanserer de det nye selskapet som har fått navnet Crem International. Selskapet kommer til å tilby verdensmarkedet et komplett sortiment av kaffe- og espressomaskiner.

Publisert

Våren 2008 ble beslutningen tatt om å fusjonere svenske Coffee Queen og spanske Crem og danne et nytt felles selskap. Etter måneder med intens jobbing er tiden nå inne for lanseringen og en offensiv satsning over hele verden. Crem International blir navnet på det nye selskapet der Georg Möller er utnevnt til konsernsjef og Rafael Olaso Castelló er vise konsernsjef.

"Dette er en riktig og offensiv satsning", sier Georg Möller og Rafael Olaso Castelló. "Vi har i en rekke år drevet produksjon av kaffemaskiner for det globale markedet. Nå utvider vi både sortimentet og det globale nedslagsfeltet noe som vil medføre at vi når enda flere kaffeelskere".

Kjente merker

Crem International kommer innledningsvis til å jobbe med to varemerker, Expobar innenfor espressomaskiner og Coffee Queen innenfor alle andre typer kaffemaskiner.

"Vi har et komplett sortiment av espresso- og kaffemaskiner som passer alle miljøer og dekker ethvert behov", fortsetter Georg Möller og Rafael Olaso Castelló, "og vi kommer til å satse hardt for å ytterligere styrke vår markedsposisjon".

Ambisiøse målsetninger

Crem International har ca 220 ansatte i Sverige, Spania, Kina, Tyskland og Norge. All produksjon skjer ved selskapets fabrikkanlegg i Arvika i Sverige, Gandia i Spania og Shanghai i Kina.

Årlig omsetningen ligger i dag på ca 50 millioner Euro og ambisjonen er å øke denne vesentlig under den nærmeste 5-års perioden.

"Coffee Queen og Crem kompletterer hverandre på en unik måte. Av den grunn er vi meget optimistiske i forhold til Crem International's fremtid. Vi vet at fremgangen vil gå via produksjon av gode kaffe-og espressomaskiner kombinert med engasjement og ydmykhet i vår kontakt med markedet og våre kunder", avslutter Georg Möller og Rafael Olaso Castelló.

Powered by Labrador CMS