Jan Toralf Findus
Jan Toralf Findus

Kåret til Beste nyskapende industriprodukt for storhusholdninger

Beste nyskapende industriprodukt mot storhusholdninger ble kåret under Nordnorsk Storhusholdningsmesse 2009 i Tromsø i forrige uke. Findus stakk av med seieren foran Bama og Nortura.

Publisert

Av de påmeldte produktene blant årets utstillere, ble følgende produkter rangert:

1. plass – Findus Norge AS - divisjon Foodservice

Smoothie med yoghurt

Jan Toralf Richardsen mottok førstepremien for Findus.

Produktet er en frukt- og bærblanding som er ”panert” med yoghurt

Eneste tilberedning storkjøkken trenger å gjøre er å tilsette juice, og så kjøre dette i blender 30-60 sek før servering.

En kraftfull, sunn og energirik blanding som gir matlyst til både friske, syke og eldre mennesker som skal bespises inne storhusholdning. Finnes i to varianter.

Juryens begrunnelse:

* Enkelt produkt som alle kan bruke. Kan ikke gjøre noe galt.

* Arbeidsbesparende

* Jevn kvalitet / standardisert med godt sluttprodukt

* God økonomi

* Markedspotensialet vil være godt med rett markedsføring

2. plass – Bama Storkjøkken

Sous Vide Rustikkgrønnsaker

Kålrot, Pastinakk, Gulrot og Selleri, ferdig til bruk, kokt al dente.

Juryens begrunnelse:

* Innovativt produkt med stort markedspotensiale

* Enkelt å lage

* God smak

* Men ujevn kvalitet, for stor størrelse trekker noe ned

3. plass – Nortura BA

Livèche utbenet kyllinglår med skinn.

Livèche kylling er saftig og velsmakende kyllingkjøtt av ypperste klasse.

Juryens begrunnelse:

* Smalt markedspotensiale, p.g.a det trengs mer matkunnskap/kompetanse om mat

* Kvaliteten er veldig bra

* Arbeidsbesparende

* For de som kan bruke dette er det god potensiale

* Godt produkt

I juryen satt Rune Harper (Radisson Blu, Tromsø), Kiku Frederiksen (Grand Nordic Hotell, Tromsø) og Roy Olsborg (Restaurant Compagniet, Tromsø)

Pressemelding