Terje Aass Aass bryggeri

Rekordår for Aass Bryggeri

Aass Bryggeri hadde en fin utvikling i 2008. Bryggeriet solgte hele 758 951 liter mer Aass-produkter gjennom dagligvarehandel i 2008 enn året før. Drammensbryggeriet hadde en salgsøkning i 2008 på hele 16,7 prosent. I samme periode økte bryggeriets markedsandel fra 4,1 prosent til 4,4 prosent.

Publisert

I juleperioden var markedsandelen oppe i 5,9 prosent, noe som understreker at Aass er sterkt merkenavn når det kommer til sesongvarer som juleøl.

Til sammenlikning økte det totale volumet for det norske ølmarkedet fra 255 millioner liter i 2007 til 258 millioner liter i 2008. Det tilsvarer en økning på 1,1 prosent.

Satser friskere i år

- Det er veldig hyggelig at Aass har en så sterk økning, men vi nøyer oss ikke med dette. Vi satser enda friskere i 2009, og jobber for at trenden skal fortsette, også i tiden som kommer. Vi har blant annet mange spennende nyheter som kommer nå i februar, sier administrerende direktør Terje Aass.

Powered by Labrador CMS