Sellit ledere

Hvor skal jeg legge høstens store konferanse?

"Jeg har fått ansvaret for å arrangere høstens store konferanse for vårt firma. Nå grubler jeg litt på hvem jeg skal henvende meg til for å få tilbud. Jeg kan jo ikke ringe alle, så jeg får ringe de jeg har benyttet tidligere, og noen få andre som jeg kjenner til." - Dersom du er tilbyder av kurs/konferanse, tror du sannsynligheten er større for at du vil bli valgt i dette eksempelet hvis denne personen hadde fått en telefon fra din selger nå, eller kanskje for en uke eller to siden, spør Terje Bjørkhaug i Sellit AS.

Publisert

Øystein Vangsnes og Terje Bjørkhaug i Sellit. (Foto: Sellit)Øystein Vangsnes og Terje Bjørkhaug i Sellit. (Foto: Sellit)

- Tror du at selgerens prestasjon også har en betydning for utfallet? Og sett at du var så heldig at du faktisk var en av de utvalgte som ble oppringt for å få muligheten til å sende et tilbud, tror du salgskompetansen til mottaksapparatet (booking) kan vippe konferansen i din favør?

- Klart det! Du har kanskje selv merket et større trykk fra selgere fra flere bransjer nå etter at finanskrisen slo til i fjor høst? Selgerne er mer aktive nå enn noen gang, og det er selvsagt for å vinne kampen om kundene.

Søkelys på reiselivsbransjen

Kanskje en topptrent selger fra en konkurrent sitter og ringer din beste kunde akkurat nå mens du leser denne artikkelen?

- Vi får en del henvendelser fra kunder som trenger hjelp til å trene selgere i mange bransjer nå om dagen. Mange benytter nedgangstidene til å sikre seg nye kunder, og vil sørge for at de benytter de rette teknikkene for å være så effektive som mulig i dette arbeidet.

Siden 2001 har salgstreningsbedriften Sellit hatt stort søkelys på reiselivsbransjen, og kurset tusenvis av ansatte i å bli bedre selgere.

Stort potensial

- Det ligger et stort potensial i å skape selgere i hele bedriften. Ikke bare de som har Selger på visittkortet sitt. Slik vil både omsetningen - og ikke minst kundetilfredsheten, øke betraktelig, sier han.

Sammen med kollega Øystein Vangsnes holder han energiske og salgsrettede kurs for blant annet reisebyråansatte, resepsjonister, bookingansatte, servitører, kurs- og konferanseverter og selgere i reiselivsbedrifter over hele landet.

Les også: Sellit selger utvikling av hotellansatte

Tilbakemeldingene har vært svært gode, noe som har ført til en raskt voksende oppdragsmengde.

Enkle teknikker

"

Vårt mål er at salg skal være enkelt ved å benytte teknikker som lett lar seg implementere. Vi legger også opp til humoristiske og morsomme kurs som ikke bare skaper økt salgsfokus, men også større arbeidsglede og entusiasme. Da er erfaringsmessig læreviljen størst, påpeker duoen, som selv har lang fartstid fra reiselivsbransjen.

Mer informasjon på www.sellit.no

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS