Arif Mohammed & Morten Solberg Nilsen.jpg

Vant bil i SSPs salgskonkurranse Booster

Arif Mohammad er en mester i inhouse selling og gikk helt til topps i SSPs store salgskonkurranse Booster. Premien var en Mini Cooper! Haugesundgjengen tok begge de to neste plassene, og hentet hjem til Sørvestlandet en Vespa og et hjemmekinoanlegg med flatskjerm.

Publisert

”Booster” er navnet på SSPs største salgssatsing noensinne. Avslutningen på første Boosterår ble markert med gallafest for de ansatte hvor premier for hundretusener ble utdelt.

Fokus på salg

Booste betyr ”å øke” og Booster er navnet på SSPs største salgssatsing noensinne. Gjennom et år har de ansatte hatt stor fokus på økt salg for å kunne vinne flotte premier. Foruten hovedpremien, en bil, har vinnere stukket av med blant annet flatskjermer, kaffemaskiner, bærbare dvdspillere og videokameraer. For å nevne noe. For i denne konkurransen har man samlet poeng for å vinne premier både lagvis og som enkeltperson gjennom hele året.

– I konkurransen må man oppnå fastsatte salgsmål. Når avdelingen dagsomsetningen som er satt som mål en dag, får den ansatte og avdelingen en ”booster”. Nye mål skal nås hver dag. Så er det om å gjøre å oppnå flest boostre gjennom måneden, og totalt gjennom hele året, sier May-Nina Alstad, markedssjef i SSP. Booster har vært en utrolig suksess, ikke bare i Norge, men også i andre land. Derfor har SSP gjort dette til et standardprogram internasjonalt. Og vi er selvfølgelig i gang med en ny runde. Også dette året har vi valgt en bil som toppremie, sier hun.

Stor kreativitet

Booster har også konkurranser i forskjellige kategorier. I kategorikonkurransen skal man selge mest av enkeltprodukter som øl, kaffe, vann eller frukt i en gitt periode. Alle har lik sjanse til å vinne, og konkurransen har vært stor mellom landsdeler og internt mellom avdelinger, sier Alstad. Kreativiteten og salgsinstinktet må være på topp blant de ansatte, for seier i en Boosterkonkurranse oppnår man ikke uten ekstra innsats. Et eksempel er avdelingen i Evenes som under kategorikonkurransen for å selge mest frukt tilbød fruktkurver til bedrifter. De oppnådde en vekst på 134%! Vi har også opplevd ansatte som ringer for å høre om det er noen ledige vakter, kun med tanke på å kunne oppnå flere boostre, avslutter hun.

Glade vinnere

– Jeg ante ingen ting og er veldig, veldig glad, stråler Arif Mohammad, vinneren av hovedpremien – en Mini Cooper. Bilnøkkelen ble overrakt av administrerende direktør Morten Solberg Nilsen. – Det er en utrolig følelse å kunne gjøre noen så glad. Dette har vært en fantastisk kveld! Arif Mohammad har vært ansatt hos oss i over 20 år og startet i oppvasken på Fornebu. Til daglig finner du Arif imellom bordene i vår største kafé Kon-Tiki på Gardermoen. Han er en bauta i SSP-sammenheng, et ja-menneske og en person som alltid er positiv og hyggelig, sier Solberg Nilsen.

Haugesund på 2. og 3.

Andre og tredje plass i den gjeveste konkurransen kom begge fra Haugesund, og vant henholdsvis en Vespa og et hjemmekinoanlegg med flatskjerm. De var også blant de fem beste lagene i lagkonkurransen. Tårene spratt på den livlige Haugesundgjengen, for historien bak er ikke like lystig. I vår tapte SSP kontrakten etter over 30 år i Haugesund. Damene bestemte seg for å vise hva de var gode for og hentet hjem noen av de gjeveste premiene i SSPs største salgssatsing noensinne.

Select Service Partner (SSP) er en ledende operatør av restauranter, serveringssteder og kiosker på flyplasser, jernbanestasjoner og ved større motorveier over hele verden. SSP har over 40 års erfaring med å servere reisende gjennom en portefølje av internasjonale og nasjonale brands og konsepter som er skreddersydd for lokale behov. SSP har for tiden virksomhet i 28 land. I Norge har vi over 1300 ansatte og er etablert med flycatering, serveringskonsepter og kiosker over hele landet.

Powered by Labrador CMS