Lantmännen Axa og Lantmännen Mills blir ett

Lantmännen Axa og Lantmännen Mills slås sammen til ett forretningsområde innenfor Lantmännenkonsernet. Sammen blir Axa og Mills en av Nordens største næringsmiddelaktører med en omsetning på cirka 3,8 milliarder kroner (2007) og mer enn 1400 ansatte.

Publisert

Lantmännen Axas forretningsområdesjef, Magnus Johansson, har fått oppdraget med å lede den nye virksomheten. Det melder bakeri.net

Reinhold Svensson, i dag forretningsområdessjef for Lantmännen Mills, blir ny forretningsområdesjef for Lantmännen Invest.

Sammenslåingen er en del av Lantmännenkonsernets nye forretningsstrategi, der fokus på kjernevirksomheten er en viktig del. Som et sammenslått forretningsområde skal Lantmännen Axa/Mills, som forretningsområdet kalles enn så lenge, bidra til å utvikle Lantmännens produktportefølje for å optimere eiernytte og sikre langsiktig lønnsomhet og vekst.

Virksomheten skal ekspandere internasjonalt med fokus på kjernekategoriene Mel & Mix, Pasta, Frokost samt GoGreen.

Nye Lantmännen Axa/MillsLantmännen Axa/Mills utvikler, produserer og markedsfører først og fremst kornbaserte produkter under sterke konsumentvaremerker som Axa, Kungsörnen, Start, GoGreen, Gooh, Amo, Regal, Kornkammeret, Hercogs og Herkuless og B2B-varemerker (Business to Business) som Nord Mills, HavneMøllerne, Regal, Rigas Dzirnavnieks og Rezeknes Dzirnavnieks.

Bakeri.net

Powered by Labrador CMS