Soneva Gili basseng

Nordmenn vil ha eksklusive reiser og hotellopphold

Tross dystre spådommer om norsk økonomi selger Apollo mer reiser i det eksklusive segmentet enn noen gang før. Bare i første halvår av 2008 solgte selskapet over 10 000 reiser, og salget for vinteren ligger foran fjoråret.

Publisert

For femte gang presenterer selskapet sine beste hotell i en egen Exclusive katalog som består av anerkjente hotell med fem og seks stjerner.

Øker mest

- Feriereiser til noen av verdens flotteste reisemål hvor man bor på internasjonalt svært anerkjente hotell er faktisk det produktet som prosentvis øker mest hos oss, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo.

Apollos tanke med Exclusive katalogen er å tilby en komplett ferie til gode priser, der de helt spesielle hotellene sammen med god mat, opplevelser og muligheter for egenpleie gir den reisende en uforglemmelig tur, sier Helen Begby.

Ikke for enhver pris

- Men de gjør det ikke for enhver pris. Nordmenn er bevisste, og vi ser at de prioriterer. I snitt betaler de fleste i underkant av 300 kroner ekstra per døgn for en oppgradering til hoteller som Hilton, Kempinski og Evason med fem eller seks stjerner, forklarer Begby.

Både langt bort - og like om hjørnet

Apollo har økt sitt utvalg av luksushoteller både i nære og mer fjerne strøk. For dem som ikke vil reise så langt men ha unike ferieopplevelser finnes det ypperlige hotell både på Kanariøyene, i Egypt, Jordan og på Madeira.

Litt lengre vekk lokker luksus i Thailand, Vietnam, India og i Karibia med Mexico, Cuba og Den dominikanske republikk.

På cruise med butler

Cruiseentusiastene er heller ikke glemt. Cruiset for livsnytere får du om bord i det privateide italienske rederiet Silversea,

- Her får du egen butler, hvis du ønsker det. Dette er cruiset for dem som skal ha en reise for livet, kanskje en bryllupsreise eller for å feire en helt spesiell begivenhet, forteller Begby.

Powered by Labrador CMS