Kjell-Arne Halvorsen Horecamarket nett
Kjell-Arne Halvorsen Horecamarket nett

Horecamarket kan nå to milliarder

Horecamarket bare øker og øker. Første halvår var veksten på nær 40 prosent. - Vi håper å nå en omsetning på to milliarder kroner i omsetning i løpet av året, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Publisert

- Hvis vi klarer dette i 2008, gjenstår å se, men vi er på god vei. Løsningens store handelsvolumer vitner om en suksess, som flere aktører i horecabransjen eller andre bransjer kan ta del i for å effektivisere sine innkjøp, heter det i en melding fra Horecamarket.

Les også: Suksess for elektronisk markedsplass for storhusholdning

Søkelys på brukervennlighet

- En stor del av vår fokus fremover vil være økt brukervennlighet for både kjøperne og leverandørene. Vi jobber hele tiden mot at det skal bli enda litt mer brukervennlig, litt raskere, litt enklere og utvikle naturlig tilhørende bransjeverktøy i løsningen. Dag Hesmyr, utviklingssjef hos teknologileverandøren Millum, har flere store forbedringer i ermet som skal lanseres i høst, heter det videre i meldingen.

Detaljert miljø- og økologimerking

Nyhet i løpet av sommeren er leverandørenes mulighet til detaljert merking for miljø, økologi og Fairtrade på varelinjene. Produktmerking har nå blitt helt avgjørende for både innkjøp og salg.

Merkingen foretar leverandørene selv i varekatalogene som de laster inn til markedsplassen. Dette sammen med gode bilder og vareinformasjon på hver varelinje skal danne et godt grunnlag for effektiv og god handel.

"