scandic_logo
scandic_logo

Gir 10 prosent av rominntektene til kreftaksjon

Scandic støtter, for tredje året på rad, Kreftforeningen og Foreningen for Brystkreftoperertes kampanje, Rosa Sløyfe-aksjonen, som pågår i oktober. - Vi har mange kvinnelige kolleger, og brystkreft vedgår oss alle, sier administrerende direktør Geir Lundkvist, i Scandic Norge.

Publisert

- Brystkreft er den vanligste kreftformen blant kvinner i Norge og majoriteten av våre medarbeidere er kvinner. Derfor er det naturlig for oss å være med og bidra til forskning innenfor dette området, uttaler Geir Lundkvist.

Informasjon på rom og fellesarealer

Hotellkjeden Scandic vil gi 10 prosent av rominntektene i løpet av oktober til Rosa Sløyfe-aksjonen.

På rom og i fellesområder vil det henge plakater med informasjon om kreftaksjonen. På baderommene er det informasjon om selvundersøkelse og i resepsjonene er det innsamlingsbøsser slik at gjestene selv kan bidra til å støtte Kreftforeningen ved å kjøpe en rosa sløyfe.

Bærer rosa sløyfe

I tillegg til salgsdrivende aktiviteter vil alle Scandics 6400 medarbeidere bære den rosa sløyfen på uniformen. Scandic støtter brystkreftsaken på nordisk nivå, og er blant annet hovedsponsor av Cancerforbundet i Sverige. - Vårt engasjement i Rosa Sløyfe-aksjonen passer godt inn i Scandics totale samfunnsansvar. Vi har tross alt omtanke som hovedverdi i hele selskapet, sier Lundkvist.

Rosa Sløyfe-aksjonen

I løpet av oktober måned vil mennesker i hele verden engasjere seg for å støtte brystkreftforskningen. 1 av 11 norske kvinner rammes av brystkreft i løpet av livet. Hvert år får over 2 500 norske kvinner brystkreft, og cirka 800 dør.

Den rosa sløyfen er et internasjonalt symbol på kampen mot brystkreft. 43 land verden rundt fokuserer på brystkreft i oktober måned, der inntektene går til forskning. Målet med aksjonen er å fokusere på brystkreft overfor bevilgende myndigheter og kvinner generelt, vise solidaritet med kvinner som er rammet av brystkreft, gjøre det internasjonale symbolet; den rosa sløyfen mer kjent.

Pressemelding