Carlsberg kvinneøl

Carlsberg-suksess med kvinneøl i Sveits

Danske Carlsberg satser på kvinnene, og har utviklet et nytt øl, rettet mot den ene halvdelen av befolkningen. Drikken med navne Eve, er halvt øl og halvt aperitiff, og er blitt en stor suksess iblant annet alpelandet Sveits.

Publisert

Danske kvinner er absolutt ikke redde for å sette til livs en bayer i ny og ne, men i andre land er ølkulturen annerledes. I Sveits uttaler Thomas Amstutz, sjef for landets største bryggeri - Carlsbergs Feldschlösschen, at nesten 80 prosent av kvinnene ikke drikker øl.

- De synes rett og slett at vanlig øl smaker for bittert, uttaler han.

En søt ølmiks

Carlsberg har funnet frem til sveitsiske kvinners smaksløker. Eve, som av Carlsberg beskrives som en aperitiff, har en alkoholprosent på 3,1, men er rett og slett en ølmiks med forskjellige søtlige smaksvarianter.

I Sveits har drikken blitt en så stor suksess blant kvinnene at Carlsberg nå vurderer å begynne å selge Eve også i Danmark og andre land nordiske land.

- Vi undersøker mulighetene, men noe tidspunkt er ikke fastsatt, uttaler pressesjef i Carlsberg, Jens Bekke.

Utvikler porteføljen

Suksessen med det søte ølet har gitt Carlsberg og Feldschlösschen-bryggeriet blod på tann, og derfor har man for nylig også lansert enda et miksprodukt, Fresca, der dog ikke kun henvender sig til kvinner, men en mer bred skare, skriver business.dk.

Powered by Labrador CMS