Arla ny logo
Arla ny logo

Arla skal nærmere naturen

Arla Foods presenterer sin helt nye logotype, som fremover skal kjennetegne virksomheten. Logotypen markerer samtidig at Arla skal fokusere enda mer på naturen og det naturlige i produktene.

Publisert

Fredag 7. november heiser Arla Foods meierier og kontor rundt forbi i verden et helt nytt flagg med den nye logotypen.

Under de neste månedene kommer den nye logotypen også gradvis til å introduseres på alt fra tankbiler til produkter.

Naturlige ingredienser

Med den nye logotypen ønsker Arla Foods å bygge videre på de naturlige elementer som allerede finnes i virksomheten og la naturen stå som tydelig lederstjerne forproduktutvikling, produksjon, transport og forpakning - under slagordet Nærmere naturen.

- Alle våre produkter bygger på våre naturlige råvarer fra kumelken. Vi vil gjerne omsette melken til produkter som er så naturlige som mulig, det vil si at de inneholder sånaturlige ingredienser som mulig og at de produseres med minst mulig miljøpåvirkning, sier Peder Tuborgh, konsernsjefen for Arla Foods.

Færre tilsetningsstoffer

Ett av målene med Nærmere naturen er derfor å minske bruken av tilsetningsstoffer.

- Det er en krevende oppgave som skal løses av våre innovasjonsmedarbeidere. Vi forsøker å ha naturlige ingredienser som er så nære det naturlige utgangspunktet som mulig. Vi ser på hvordan alle produkter forholder seg til det naturlige og hvis ikke får vi gjøre om produktene eller endre ingredienser eller produksjonsprosessen for å finne en løsning som er like bra men mer naturlig, sier Robert Svaneberg, innovasjonsdirektør for Arla Foods ferskvarer.

Mer miljøvennlig

Det handler om å bruke ny, moderne teknologi for å kunne tilby forbrukerne de mest naturlige produktene som er så frie fra tilsetningsstoffer som mulig, sier Robert Svaneberg.

Arla Foods fornyet fokus på produktenes naturlige innhold og dens produksjon, kommer i en tid da hele konsernet allerede er i gang med å redusere sine CO2-utslipp med 25 prosent innen 2020 i samsvar med Arlas nye klimastrategi, som ble lansert tidligere i år.

Det nye prinsippet Nærmere naturen innebærer også en ekstra innsats på transportområdet samt et forsøk på å gjøre Arlas forpakninger enda mer miljøvennlige.

Pressemelding