scandic_logo

Nok en miljøpris til Scandic

Scandic vant Best CSR Programme under Hospitality Awards i Paris torsdag 22. november.

Publisert

Hotell­kjedens konsernsjef Frank Fiskers og miljødirektør Jan Peter Bergkvist var begge til stede i Paris for å motta utmerkelsen.

- Det er stimulerende at miljøarbeidet vårt får så mye internasjonal oppmerksomhet. Det er viktig for oss som et tilvekstselskap, og for bransjen er

det viktig å innse at disse spørs­målene er fremgangsfaktorer. Vårt arbeid de siste 13 årene har gitt tydelige resultater, både i form av medarbeiderengasjement, ros fra gjestene våre og vesentlige ressurs­be­spa­relser, sier Jan Peter Bergkvist, ansvarlig for miljøspørsmål i Scandics konsernledelse.

Sjuende gang

Verdensomspennende Hospitality Awards ble avholdt for syvende gang, og det ble delt ut priser i tolv kategorier til innovative bedrifter og personer i hotell­bransjen.

Et Corporate Social Responsibility-program med fokus på miljø, bærekraftig utvikling, sam­funnsutvikling og menneskelig innsats, dette lå til grunn for Hospitality Awards-juryens vur­deringer av Best CSR Programme 2008.

I lokalsamfunnet

Scandics CSR-program omfatter mange områder. Scandic i samfunnet, med over 500 på­gåen­de aktiviteter i lokalsamfunnene og en rekke kjedefelles aktiviteter, som 12 millioner kop­per rettferdigmerket kaffe årlig, nordisk støtte til kampen mot kreft via Kreftforeningen, og hjelp til barn i samarbeid med Right to Play i Norge.

Debiomerket frokost

Tilgjengelighet handler om å tilby et hotellopphold som er lett tilgjengelig for alle, hvor Scandic sikrer tilgjengeligheten for funksjonshemmede på hotellene. Helse, både gjester og medarbeidere på Scandic får mu­lig­heten til et sunnere liv, med f.eks. en lang rekke sunne matalternativer.

Miljøarbeidet i hotell­kjeden startet allerede i 1994, og omfatter blant annet ingen engangsemballasje, økologisk debiomerket fro­kost, svanemerkede hoteller og mye mer.

En bekreftelse

- Jeg er utrolig glad. Denne utmerkelsen er en viktig bekreftelse på at vi gjør det rette i vårt fokuserte miljøarbeid og i det sosiale ansvaret Scandic tar. Det er rett og slett smartere og bedre for gjestene våre at vi er en del av løs­ningen på de problemene samfunnet har, i stedet for å bidra til det, sier Scandics konsernsjef Frank Fiskers.

Powered by Labrador CMS