Stille hotell logo

Kjede med stillhetsgaranti

Kjeden Relais du Silence, en hotellkjede med stillhetsgaranti, ble etablert i 1968 for å fange opp turister som ønsket fred og ro i landlige omgivelser fremfor store hoteller i byene. Fra å være et helfransk prosjekt, har kjeden vokst og vokst, og omfatter nå 230 hoteller i Sør-Europa, Storbritannia, Tyskland og Benelux-landene. Nå vil den etablere seg i Norden.  

Publisert

Snart kan også norske hoteller bli en del av kjeden. I løpet av de neste tre-fire årene ønsker nemlig kjeden de å få også nordeuropeiske hoteller med i kjeden.

- Mange lever utrolig travle liv. Når de reiser på ferie, vil de ha fred og ro og avkobling, ikke storby og kjas og mas, sier Ojeda O'Neill til Aftenposten.

Ikke heseblesende

Han sitter i hagen på Palacio de Los Granados i Spania, hotellet han driver sammen med Fransisco Ortiz de la Renta. De to har flyttet fra Puerto Rico for å drive stille hotell i Andalucia. Hotellet åpnet i 2003.

Mange av gjestene er businessfolk som reiser mye i jobben, og av den grunn velger en annen type reise når de har fri.

Utenfor allfarvei

- Gjestene våre er hovedsakelig folk med god råd. De er uavhengige og

reisevante og søker et hotell som er rolig, komfortabelt og sofistikert, sier Ortiz de la Renta.

Også nordmenn har begynt å verdsette fred og ro i ferietiden.

-Hoteller som ligger utenfor allfarvei og tilbyr spa, meditasjon og yoga, er mer populære enn noensinne. Det er en klar trend at folk ønsker å slappe av og koble helt ut når de reiser på ferie, sier informasjonssjef Helen Begby i Apollo til avisen.

Powered by Labrador CMS