Du er her

Hedret i Asko

Jan Petter Skarpeid er hedret som «Årets markedskonsulent 2012» i Asko Servering, mens Asko Hedmark ble kåret til «Årets selskap 2018» da Asko nylig hadde nasjonalt salgsmøte.
Av Redaksjonen
Publisert 30.08.2018 06:22

Årets selskap 2018 i Asko

Årlig kåres det Asko-selskapet som har utmerket seg best på områder som kundeservice og kundeinnsikt. Dette omfatter blant annet faglig utvikling i eget markedsapparat, måloppnåelse og endringsvilje for å oppnå gode resultater.

Denne gang ble Asko Hedmark kåret til «Årets selskap»

I juryens begrunnelse for tildeling av prisen, heter det blant annet at selskapet jobber målbevisst med salgsprossen og viser endringsvilje gjennom engasjement, trening og oppfølging. Prioriterte oppgaver løses på en god måte, og selskapet gjør det meget godt i ulike kjede- og leverandøraktiviteter.

Salgsdirektør Karl Wethal overrakte prisen, og la i den forbindelse vekt på at markedsavdelingen i Asko Hedmark utmerker seg gjennom en høy kundeservicegrad.

– God dialog med kundene og innsikt i deres behov er en forutsetning for å levere et kvalitetsprodukt, sier Wethal.

Han berømmet også selskapet for hele tiden å være på søk etter forbedringsmuligheter.

– Det gjør selskapet til en fortjent vinner av årets pris, fremhevet Wethal.

Årets markedskonsulent i Asko for andre gang


Årets vinner Jan Petter Skarpeid flankert av salgssjef Kristian H. Kjærnes (til venstre) og salgsdirektør Karl Wethal. (Foto: Nils Henrik Sjo)

Jan Petter Skarpeid fra Asko Øst ble hedret som «Årets markedskonsulent 2018».

«Skarpeid skaper resultater for sine kunder, bruker tiden på en god måte og finner frem til løsninger og systemer som passer den enkelte kunde. Han får gode tilbakemeldinger, er imøtekommende og positiv. Kundene opplever ham som en kompetent rådgiver med mye kunnskap, og han har god innsikt i de utfordringene man møter på et kjøkken – noe som er svært nyttig i det daglige arbeidet som markedskonsulent», heter det i jurybegrunnelsen.

Skarpeid vant prisen også i 2011, og det er første gang at en markedskonsulent har vunnet prisen to ganger.

Les også: Heder og ære i Asko (publisert 2011)

Kriteriene

Det er Asko-selskapene som nominerer kandidatene til denne utmerkelsen, og en jury bestående av Asko Serverings ledergruppe gjør det endelige valget.

Kriteriene for å vinne er i hovedsak evnen til målstyrt arbeid, resultater på volum og kundelønnsomhet, innsalg av nye varegrupper, kundetilfredshet og økt leveringsandel.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca