Illustrasjonsfoto: Adobe Stock/Norsk-Tysk handelskammer
Illustrasjonsfoto: Adobe Stock/Norsk-Tysk handelskammer

Digital «matchmaking» for norsk mat- og drikkevarebransje

29. oktober inviterer Norsk-Tysk Handelskammer norske mat- og drikkevareprodusenter til en digital «matchmaking» med tyske innkjøpere.

Publisert

Deltakerne får «pitche» sitt konsept for et relevant innkjøpspublikum og ubegrensede 1-til-1 «matchmaking»-sesjoner i lukkede rom.

– I vår planla Norsk-Tysk Handelskammer å gjennomføre et «roadshow» i Tyskland for norske mat- og drikkevareprodusenter, men avlyste av åpenbare årsaker. Etter en tenkepause ble ideen til en digital versjon født, og vi har nå gleden av å invitere til «Virtual Food & Beverage Matchmaking» med tyske aktører 29. oktober, forteller prosjektleder ved Norsk-Tysk Handelskammer, Gisela Wiese-Hansen.

Målgruppen er innkjøpere og andre beslutningstakere

Målgruppen i Tyskland er innkjøpere og andre beslutningstakere fra dagligvarehandelen, kjeder, grossister og frittstående detaljhandel, lokale og regionale innkjøpere og kjøpmenn, horeca, bio/naturkost, delikatesse, drikkevare og brennevin, agenter, forbund, importører og representanter fra pressen.

– Sammen med våre partnere i Tyskland, PR-byrået Lucka & Langen og Puffs Brause, jobber vi nå målrettet med å skaffe relevante tyske deltakere. Vi inviterer også aktører gjennom det store handelskammernettverket som vi er en del av, med 79 kamre i ulike regioner i Tyskland, samt sentrale forbund, sier Wiese-Hansen.

Digital oppvarming til Anuga

Flere norske mat- og drikkevareprodusenter har allerede meldt seg på. Mange av disse har tidligere deltatt i norske fellessatsinger ved mat- og drikkevaremessen Anuga i Köln.

– Mat og drikke appellerer til våre sanser og skaper emosjoner. Virtuelle formater kan aldri erstatte smaksopplevelser i den virkelige verden, men spesielle tider krever spesielle tiltak og nytenkning. Vi er overbevist om at vi med dette formatet kan skape begeistring og muliggjøre at norske bedrifter kan få vist seg frem for tyske agenter på en tilfredsstillende måte, sier Wiese-Hansen.

Styrke de norsk-tyske næringslivsforbindelser

Arrangementet varer fra kl. 10 til 17. Inkludert i prisen er representasjon i en katalog med firmaprofil, produktbeskrivelse og bilde. Denne sendes ut sammen med invitasjonen til den tyske målgruppen. Interesserte produsenter kan gjerne ta kontakt med prosjektleder Gisela Wiese-Hansen.

Norsk-Tysk Handelskammer jobber for å styrke de norsk-tyske næringslivsforbindelsene og skape nettverk på tvers av landene. Som tjenesteyter tilbyr vi blant annet markedsrådgivning og messetjenester til norske og tyske bedrifter som ønsker å bygge opp og utvide sine forretningsforbindelser i begge land. Som medlemsorganisasjon har vi et bredt nettverk av bedrifter innen norsk og tysk næringsliv.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca