Frank Otterbeck og Steffen Nørgaard er ansett hos Quickorder. (Foto:Quickorder)
Frank Otterbeck og Steffen Nørgaard er ansett hos Quickorder. (Foto:Quickorder)

Nyansettelser og ny merkevare – Quickorder

I slutten av 2020, kjøpte det norske selskapet Weorder opp det danske POS-selskapet Quickorder, og en ny merkevare med felles identitet ser nå dagens lys. Frank Otterbeck har startet i selskapet som «Group Marketing Director», og Steffen Nørgaard Andersen har inntatt rollen som «Creative Director»

.

Gjennom flere nyansettelser og økt søkelys på et bredere økosystem som ivaretar hele restaurantens behov fra lønn og timelister til reservasjoner og kundebestilling ved bordet via QR, skal Quickorder være restaurantens beste venn. Selskapet hadde ved sammenslåing 1500 restauranter i Norge og Danmark til sammen og vokser daglig med 2-3 restauranter.

Servitører vil kunne fokusere mer på fag og service

I pandemien har «alle» tatt steget over i digital bestilling. Det ble en nødvendighet for å overholde smittevern og overleve som aktør i bransjen, men det ble fort også en effektiv bestillingsmaskin som effektiviserte bestillingen og økte inntjening for svært mange. I Quickorder mener man at de digitale løsningene ikke ble til i corona, men akselererte som følge av pandemien og at de definitivt vil utgjøre en fast del av den nye restaurant-hverdagen.

Ny merkevare og flere ansatte

Siden starten i 2014 har Weorder og Quickorder vokst mot å bli et SaaS-selskap med flere plattformer og kontorer i Oslo, København og Odense. Sammen sysselsetter selskapet nå 70 mennesker og flere talenter kommer inn hver måned.

I Q1 ansatte Quickorder Steffen Nørgaard Andersen, som tidligere hadde jobbet som Creative Director for banken Lunar,. I Q2 2021 ansatte de også Frank Otterbeck med tidligere erfaring fra Sony Mobile, Domino’s, SAS og TietoEvry.

Frank Otterbeck har startet i selskapet som «Group Marketing Director», og Steffen Nørgaard Andersen har inntatt rollen som «Creative Director». Sammen har de etablert en markedsføringsavdeling og brand team som skal re-brande og posisjonere selskapet til “ett” og vil samtidig som dette kunne tilby en enda sterkere “alt-i-ett” produkt for eksisterende og nye kunder.

– Etter den verste perioden med pandemi, har både restauranteiere, servitører, kokker og gjestene deres blitt nærmest tvunget til å bruke smarte løsninger for bestilling og betaling innen serveringsbransjen. Dette er et sunt dytt i ryggen og jeg vil dra det så langt og si at dette er grunnen til at flere restauranter fortsatt lever den dag i dag. God mat kombinert med god gjeste/brukeropplevelse og smarte intuitive løsninger vil befeste vår visjon om å hjelpe restauranter å gjøre besøkende om til stamgjester. Det brenner jeg for, sier den ferske markedsdirektøren, Frank Otterbeck.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS