Ny pizzarekord i Trondheim

Ferske salgstall fra Domino’s Pizza Trondheim viser til et imponerende antall solgte pizzaer. Med totalt 5000 pizzaer solgt på én uke kan man trygt si at trøndere har lagt sin elsk på den amerikanske pizzaen.

Publisert

Nyetablerte Domino’s Pizza Trondheim hadde en totalomsetning på hele 850 000 kroner på én uke, fordelt på deres to avdelinger, Lerkendal og Moholt. Årsaken til salgssuksessen er anslått å være en kombinasjon av et godt produkt, gode markedsføringstiltak og hardt arbeid.

– Vi har opplevd at folk har strømmet til restaurantene våre. Vi har hatt unormalt mange kunder ved lunsjtider, og to helt fulle restauranter til tider. Vi kunne ikke vært mer fornøyd, sier franchisetaker av Domino’s Pizza Trondheim, Ole Christian Rygg, i en pressemelding.

– Som franchisetaker var det svært tilfredsstillende å se at trøndere vil ha Domino’s-konseptet i deres region, fortsetter Rygg.

Vinneroppskriften

På en vanlig dag rommer Lerkendal-avdelingen omtrent 90 gjester, men på kampdager går antall gjester opp mot 300.

– Rosenborg er et av landets mest populære fotballag, og vi så raskt at det var fornuftig å inngå samarbeid med Lerkendal stadion. Nordmenn er glade i fotball, pizza og øl, og på Lerkendal får de full pakke, sier Rygg.

I tillegg til det lukrative samarbeidet med Lerkendal har franchisetakeren i Trondheim fått spillerom til å bruke lokal kunnskap, uten for strenge retningslinjer fra hovedkontoret. Det har gitt resultater og det planlegges for videre vekst.

– Ambisjonen er å åpne to nye avdelinger i regionen i løpet av 2020, sier Rygg.

Fornøyd franchisetaker

Rygg fortsetter med å løfte frem at som franchisetaker i Domino’s får man unike styringsverktøy, som han av erfaring vet ikke er å finne hos andre pizzaaktører i landet. Man får en totaloversikt over varetellingen hver dag, samt detaljer som tilrettelegger for at man kan justere varer og gi tilbakemelding til ansatte hele veien.

– Det er fantastisk å være franchisetaker i Domino’s. Her får man profesjonelle verktøy og alt er tilrettelagt for suksess, sier Rygg.

PS! Internasjonale Domino's Pizza Group Ltd. meldte tidligere i høst at selskapet trekker seg ut av «internasjonale markeder», som inkluderer Norge. Dette ble av de fleste tolket som at Domino's i Norge legger ned. – Domino's i Norge fortsetter. Våre ambisjoner er uforandret, vi vil bli nummer én på pizza i Norge, sier Birgir Bieltvedt til DN.no.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS