Niklas Minken er ansatt som kommersiell direktør i Hansa Borg Bryggerier. (Foto: Hansa Borg Bryggerier)
Niklas Minken er ansatt som kommersiell direktør i Hansa Borg Bryggerier. (Foto: Hansa Borg Bryggerier)

Fra Tine til Hansa Borg Bryggerier

Niklas Minken forlater Tine og starter som kommersiell direktør i Hansa Borg Bryggerier.

Publisert Sist oppdatert

Minken kommer fra stillingen som direktør for forretningsområde KBS og nye kunder i Tine. Før dette jobbet han som kommersiell direktør Nord-Europa for Diageo – verdens største produsent av premium alkoholholdig drikke.

Fra hvitt til gyllent gull

«Hansa Borgs visjon er å være landets mest berømte leverandør av glede, nytelse og smak. I stillingen som kommersiell direktør vil Niklas Minken være ansvarlig for selskapets kommersielle strategi på tvers av innovasjon, merkevareutvikling, kundestrategi og gjennomføring i salgsapparatet. Han får også et overordnet ansvar for all foredling og videreutvikling av Hansa Borgs merkevarer», heter det i en pressemelding.

– Hansa Borg Bryggerier er en spennende bedrift med en stolt historie og sterke merkevarer. Jeg ser frem til å bruke mine erfaringer til å sørge for at selskapet vinner og tar en enda sterkere posisjon i markedet, sier Minken.

Merkevarebygging og innovasjon

Hansa Borg har et sterkt fundament for videre vekst og jobber tett med betydelige utenlandske merkevarer som Heineken, Clausthaler og Breezer, i tillegg til egen portefølje som består av kjente merkevarer som Hansa, Borg, CB, Grevens og Olden.

Minken har bred erfaring fra salg og markedsføring av ledende merkevarer, og kan vise til sterke resultater fra både merkevarebygging og innovasjon, samt ledelse av salgs- og markedsteam i Norge, Norden og Nord-Europa.

– Minken vil bli en viktig bidragsyter til å skape videre lønnsomhet for bedriften, sier administrerende direktør i Hansa Borg Bryggerier, Lars Giil.

Et grønt skifte

Hansa Borg har det siste året hatt mer og mer fokus på bærekraft, noe de konkretiserte tidligere i år ved å ansette Stina Kildedal-Johannessen i rollen som leder for kommunikasjon og bærekraft.

– Tine har lykkes med å posisjonere seg innen bærekraft og ble kåret til Norges beste på bærekraft - og omdømmemålinger våren 2019. Jeg er sikker på at vi kommer til å løfte oss også på dette området med Niklas Minken på plass, sier Kildedal-Johannessen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca