Illustrasjonsfoto: Eureca

Eureca lanserer «Gul uke»

Handledagen som hele verden har adoptert fra USA, «Black Friday», er like rundt hjørnet. Samtidig som de største aktørene kriger om å føre de mest oppsiktsvekkende tilbudene, går grossisten Eureca Engros imot strømmen, og lanserer sin egen vri.

Publisert

Fenomenet blir stadig større; det startet med «Black Friday», og utviklet seg til «Black Weekend» og «Cyber Monday». I dag er det ikke uvanlig at mange aktører kjører Black Week. Samtidig som «den svarte uken» får verden til å gå av hengslene, står Eureca Engros ut som en kontrast og lanserer kampanjen «Gul uke».

Sort blir til gult hos Eureca Engros

– «Gult er kult», sier Jens-Petter Seljebu. Markedssjefen i det ASKO-eide selskapet forklarer at det nyutviklede konseptet vil være spesielt viktig for at de små- og mellomstore aktørene ikke skal trampes ned av de største denne uken.

I den gule uken flytter Eureca Engros fokuset fra salg og rabatter over til sine leverandører med unike historier, lokale forankringer og bærekraftig produksjon.

– Vi samarbeider med en rekke ulike leverandører som vi er stolte av, store som små og alle med ulike produkter og opphav. Bærekraftig produksjon, lokal og økologisk mat er i vinden. Det er et positivt bidrag til miljøet, og mange av disse selskapene bygger også på tradisjonsrike og spennende bakgrunner. Vi har mange fine historier å fortelle, sier Seljebu.

Bruker gult

Gult er fargen i den symbolske giraffen som Eureca bruker i sine markedskampanjer, i tillegg til at gul er en farge som for mange virker oppløftende. Gult skal blant annet representere visdom og glede.

– Det er viktig for oss å få vist frem noen av de leverandørene vi jobber sammen med. Vi har sterk tro på at dette er starten på et svært spennende konsept for selskapet vårt, sier Seljebu i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Eureca Engros

Eureca Engros AS er et selvstendig datterselskap av ASKO, som ble lansert i 2017.

Eureca Engros holder til på Ryen i Oslo.

Engrosvirksomheten tilbyr et sortiment rettet mot mindre- og mellomstore kunder innen restaurant og catering.

Powered by Labrador CMS