Tre nye i Solera

Heidi Hiorth Wollmann, Martin Eide-Pettersen og Monika Tomter er alle ansatt hos Solera.

Publisert

Heidi Hiorth Wollmann kommer fra L’Oréal-systemet og er ny Brand Manager i Multibev. Monika Tomter kommer fra Vinmonopolet, og har startet i Soleras nyetablerte produkt- og innovasjonsselskap Urban Beverages, mens Martin Eide-Pettersen styrker laget i Stenberg & Blom.

– Dette er i tråd med utviklingeb av Solera, både av mennesker, organisasjon og verdier, for å bli det mest spennende og innovative drikkevareselskapet i Norden. Jeg er glad for at vi har fått så dyktige mennesker som disse tre med på laget, sier administrerende direktør i Solera Norge, Christian Holst.

Heidi Hiorth Wollmann

Heidi Hiorth Wollmann er utdannet diplommarkedsfører fra BI. Hun har jobbet som Brand Manager for Voss Water ASA i USA og som informasjonsansvarlig i Harald A. Møller AS. De siste årene har hun jobbet i L'Orèal, som selger for Redken, salgssjef for L’Oréal Professionnel og som for Commercial and Education Director i Matrix.

–. Sammen med dem gleder jeg meg til å ta fatt på oppgaven med å utvikle Multibev og deres merkevarer videre, sier hun i en pressemelding.

Martin Eide-Pettersen

Martin Eide-Pettersen er utdannet siviløkonom fra BI Sandvika. Han har 10 års erfaring fra importsiden hos ledende aktører i bransjen som Bacardi, Altia og Arcus. Martin har jobbet med store internasjonale merkevarer som Bacardi, Martini, Bombay Sapphire og Jack Daniel´s. Han har lang erfaring som Brand Manager, i tillegg har han også jobbet med økonomi og logistikk.

– Etter mange år innen brennevin ser jeg frem til nye utfordringer med vin som hovedfokus. Jeg er takknemlig for den muligheten Solera og Stenberg & Blom har gitt meg, hvor jeg kan kombinere jobb med en stor personlig interesse. Dette motiverer meg, sier Martin Eide-Pettersen.

Monika Tomter

Monika Tomter har bred erfaring med produktutvikling, merkevareledelse og kategoristyring fra ulike bransjer. Hun har bakgrunn som produktsjef i Fjordland, og kommer nå sist fra Vinmonopolet. Monika er utdannet Sivilmarkedsfører, og har en Bachelorgrad i ernæring. Hun har i senere tid tatt WSET advanced, for å bygge en sterkere vinkompetanse.

– Det er morsomt å få være på teamet til Michelle Hoad Vik, som leder Soleras satsning på egne merkevarer gjennom produktuviklings- og innovasjonsprosjekter, sier Monika Tomter.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her