Illustrasjonsfoto: Anuga.com
Illustrasjonsfoto: Anuga.com

Norsk paviljong på Anuga 2017

Det blir en norsk fellesstand på mat- og drikkevaremessen Anuga i Köln i 2017. Anuga, som arrangeres i Köln annenhver høst, regnes som en av verdens største og viktigste mat- og drikkevaremesser,

Publisert

Før neste års messe, som arrangeres fra 7. til 11. oktober 2017, samarbeider Norsk-Tysk Handelskammer med Innovasjon Norge om å organisere en norsk paviljong. Ikke siden 90-tallet har det vært en norsk fellesstand på messen, som hadde 158 000 fagbesøkende fra 192 land i 2015.

«Norway – powered by nature»

Den norske paviljongen markedsføres under slagordet «Norway – powered by nature» og vil by på en unik og spennende produktmiks med noe av det beste Norge har å by på. De mange fagbesøkende kan blant annet få smake på friske oster, røkelaks, reker, knekkebrød, spekemat, øl og akevitt.

Det er allerede mange produsenter som har meldt interesse: Tine, Telemark Mikrobryggeri, Sigdal Bakeri, Nortura, Fenalår fra Norge, Arcus, Coldwater Prawns of Norway, Mikals laks og Sterling White Halibut. I tillegg er det flere som er inne i bildet, men som ikke har bestemt seg ennå: Nøgne Ø, Millba, North Sea Salt Works, Mills, Dybvik og Myken Destilleri, og det er fortsatt plass til flere.

Kun fagbesøkende

Prosjektleder Gisela Wiese-Hansen, som representerer Koelnmesse i Norge, har vært travelt opptatt med planleggingen i allerede godt over et halvt år.

– Anuga er en messe som har vært fullbooket i mange år. Skal man ha plass der, må man være tidlig ute. Vi er glade for at prosjektet er så godt mottatt blant så mange norske produsenter. Utstillerne finansierer selv kostnadene for sin deltakelse, Norsk Tysk Handelskammer og Innovasjon Norge bidrar gratis med sin kompetanse og arbeidstid, forteller hun i en pressemelding.

Wiese-Hansen håper at denne norske fellesstanden vil bidra til å gi Anuga den oppmerksomheten den fortjener:

– Anuga er en ren B2B messe hvor kun fagbesøkende har adgang. Utstillerne skal ha klare mål, være eksportvillige og forberede seg godt. Til gjengjeld kan man ikke bare erobre det tyske markedet men også knytte kontakter med over 190 andre land som kommer til Köln annethvert år. Vi gleder oss til å vise frem det beste Norge har å by på innen mat- og drikke, sier Wiese-Hansen.

Les mer på Anuga.com

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS