Servicegrossistene, her representert ved administrerende direktør Jan van der Burg (til venstre), og Thon Hotels, her representert ved konserndirektør Morten Thorvaldsen, har inngått en avtalen for distribusjon av mat og drikke til en verdi av om lag 700 millioner kroner.
Servicegrossistene, her representert ved administrerende direktør Jan van der Burg (til venstre), og Thon Hotels, her representert ved konserndirektør Morten Thorvaldsen, har inngått en avtale for distribusjon av mat og drikke til en verdi av om lag 700 millioner kroner.

Thon Hotels med avtale med Servicegrossistene for distribusjon av mat og drikke

Thon Hotels har inngått en ny rammeavtale for distribusjon av mat og drikke med Servicegrossistene AS. Avtalen har en total ramme på om lag 700 millioner kroner.

Osteria della Nonna er den nyåpnede restauranten på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.
Osteria della Nonna er den nyåpnede restauranten på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.

Avtalen ble signert i Thon Hotels’ nye restaurant Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.

– Funnet en god match

Servicegrossistene scoret høyt innen bærekraft, kvalitet og pris.

– Konkurransen på distribusjon av mat er i utvikling, og vi ser derfor meget positivt på at flere dyktige aktører er på banen. Med Servicegrossistene har vi funnet en god match, og vi har stor tro på vår nye samarbeidspartner. Avtalen er en følge av Thon Hotels’ og hele Olav Thon Gruppens ambisiøse bærekraftstrategi, som setter strenge krav til både oss selv og leverandører på blant annet lokal, kortreist mat, og råvarer som er bra for miljøet, sier konserndirektør for hotell og restaurant hos Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

– Enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk 

Jan van der Burg (til venstre) fra Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen fra Thon Hotels markerer starten på et nytt samarbeid.
Jan van der Burg (til venstre) fra Servicegrossistene og Morten Thorvaldsen fra Thon Hotels markerer starten på et nytt samarbeid.

– Vi er svært glade for at Thon Hotels har valgt Servicegrossistene på bakgrunn av vårt høye service- og tilpasningsnivå, og vår evne til å tilby konkurransedyktige priser. Det er spennende å jobbe med Thon Hotels rundt felles ambisjoner for miljø og bærekraft, og vi ser fram til å være en partner for Thon Hotels og hele Olav Thon Gruppen i utviklingen mot enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk for alle hoteller og serveringssteder i hele landet, sier administrerende direktør for Servicegrossistene, Jan van der Burg.

Servicegrossistene

Servicegrossistene er en av Norges største landsdekkende grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 14 lokalt forankrede fullsortimentsgrossister. 

Servicegrossistene leverer alt av mat og drikke varer til hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig- og maritim sektor. 

Med vekt på lokal forankring og god service, har Servicegrossistene de siste årene hatt god vekst. Omsetningen vil i 2023 bli over fire milliarder kroner, med over 500 lokalt ansatte over hele landet.

 

Thon Hotels' og Olav Thon Gruppens bærekraftstrategi

Olav Thon Gruppen har definert ambisiøse målsettinger for å bidra til en bærekraftig utvikling i samfunnet. Bærekraftstrategien består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner: Klima og natur, Sirkulære løsninger og Sosial rettferdighet. De langsiktige ambisjonene er; netto nullutslipp i 2050, naturpositiv, 70 % sirkulær innen 2030, full innsikt i verdikjeden og representativ ledelse.

Olav Thon Gruppen ønsker å bidra ved å minimere sin negative påvirkning, samt øke sin positive påvirkning, på FNs bærekraftsmål. Som en stor innkjøper, et konsern med mange kunder og ansatte, og som en hjørnesteinsbedrift og distriktsutvikler, kan Olav Thon Gruppen bidra i flere ledd.

Olav Thon Gruppen skal sørge for å kjøpe de råvarene som er best for miljøet og sosiale forhold. De skal redusere vårt forbruk i produksjon og drift, påvirke sine leverandører, og tilrettelegge for at de tjenester som tilbys kunder, er bærekraftige.

Olav Thon Gruppen skal effektivisere sin daglige drift, og skal være inkluderende og bidra til et mangfoldig næringsliv.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS