Øivind Lindøe (Matkanalen) og Kristin Austigard (Det Norske Måltid) (Foto: Ingveig Tveranger/Det Norske Måltid)
Øivind Lindøe (Matkanalen) og Kristin Austigard (Det Norske Måltid) (Foto: Ingveig Tveranger/Det Norske Måltid)

Det Norske Måltid samarbeider med Matkanalen

I den niende sesongen for Det Norske Måltid er den nasjonale kåringen av landets beste matprodukter igjen tilbake på TV-skjermen – i samarbeid med Matkanalen.

Publisert

Det Norske Måltid er svært fornøyde med at landets beste produkter igjen blir vist frem på TV, denne gangen på Matkanalen. I forkant av finalen blir det en rekke TV-snutter fra delfinalene landet rundt, som vises i løpet av desember.

– Vi har fått stor lokal oppmerksomhet for delfinalene i september. Derfor er det ekstra kjekt med en nasjonal fremvisning på nettopp TV og i flere andre nettplattformer med de beste produktene, sier prosjektlederne Kristin Austigard og Sigve Skretting, i en pressemelding.

På luften to dager senere

Under finalen den 6. januar vil Matkanalen være til stede på den røde løperen og vise frem vinnerne for Det Norske Måltid 2016 i en redigert sending som går på luften to dager senere. Programmet blir sendt flere ganger i reprise.

– Det aller viktigste innholdet for Matkanalen og våre seere, er det som er norsk og det som er nytt. Det Norske Måltid er derfor midt i smørøyet av det vi ønsker å vie vår tid til. Dette er sann matglede, sier Øivind Lindøe, daglig leder for Matkanalen.

Kåringen av de beste råvarene

Austigard og Skretting er begge opptatt av at målet med kåringen av de beste råvarene i Norge er å løfte frem gode produkter slik at flere blir oppmerksom på kvaliteten.

– Vi jobber for at de som melder seg på og som kommer til finalen skal få et utstillingsvindu for sine produkter. Flere av de som er med rapporterer om økt salg og økt markedsadgang etter å ha deltatt i Det Norske Måltid. Det er musikk i våre ører, sier de to.

Matkanalen

Matkanalen har satt seg som mål å gi sitt publikum mer matprogrammer enn alle andre TV-kanaler til sammen. For å nå dette ambisiøse målet, er derfor vår sendeflate også fylt opp med nyere matprogrammer fra hele verden som vi mener holder høyt nivå.

Matkanalen sender nå via Get, Altibox, Canal Digital og NextGenTel, og blir også tilgjengelig på Viasat fra 1. desember. En rekke av kanalens produksjoner vises også på nett via sosiale medier og ulike innholdspartnere og nettaviser.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her