Direktør for Umami Arena, Torill Engelberg.
Direktør for Umami Arena, Torill Engelberg.

Forventes over 20 000 besøkende til Umami Arena

Det forventes mer enn 20 000 besøkende i løpet av de tre dagene Umami Arena arrangeres i Nova Spektrum på Lillestrøm.

I tre dager, fra tirsdag 18. til torsdag 20. mars 2025, arrangeres den store mat-, drikke- og utstyrsmessen. Nærmere 400 utstillere og mer enn 20 000 besøkende og tilreisende fra hele landet er forventet til Norges største møteplass for mat- og drikkebransjen.

Det er lagt opp til et bredt faglig program med flere konferanser, og hele 15 konkurranser der det skal kåres både norgesmestere og nordiske mestre innen ulike kokkegrener.

Se programmet for Umami Arena her

– En møteplass for bransjen

– Umami Arena har en sterk posisjon som både møteplass og markedsplass for hele bredden av mat- og drikkebransjen. For mange leverandører er dette årets viktigste arena for å presentere produktnyheter og vise frem egne merkevarer. I tillegg er arrangementet også en superrelevant møteplass for å etablere og vedlikeholde relasjoner som er viktige for å lykkes, forteller direktør for Umami Arena, Torill Engelberg.

Mange konkurranser 

Det arrangeres en rekke konkurranser i løpet av de tre Umami Arena-dagene.
Det arrangeres en rekke konkurranser i løpet av de tre Umami Arena-dagene.

Som del av Umami Arena arrangeres det en rekke konkurranser og norgesmesterskap gjennom de tre arrangementsdagene:

· Årets grønne kokk

· Nordic Sushi Cup

· NM Community Catering

· NM Kaffekunst

· National and Nordic Pizza cup

· NM i kaffecocktails

· NM i konditorfaget

· Og flere andre konkurranser

Her kan du lese alt om Umami Arena 2025

Bredt utvalg lokalmatprodusenter fra hele landet 

Til sammen er det påmeldt tett opp til 400 utstillere på arrangementet. Nærmere 100 av disse er ulike lokalmat-bedrifter i form av lokale og regionale produsenter av lokalmat og drikke. For messearrangøren har det vært viktig å legge godt til rette for at lokalmat-bedriftene kan komme i tett kontakt med nasjonale kunder innen blant annet hotell, restaurant, kantine, institusjon og dagligvare.

– Vi heier på lokalmat-bedriftene, og ønsker også at denne delen av bransjen skal lykkes best mulig. Fordelen med Umami Arena er at vi samler svært mange innkjøpere og beslutningstakere på samme sted til samme tid. Dette gjør det effektivt for en liten bedrift å komme i kontakt med mange selv uten et stort salgsapparat, sier Engelberg.

Utstillere fra Ukraina 

I forbindelse med Umami Arena 2025 vil også 15 ukrainske merkevarer innen mat- og drikkebransjen være til stede som utstillere på arrangementet.

Samarbeidet med Ukrainian Trade House LTD bygger på målsettingen om økt internasjonal handel mellom Norge og Ukraina, og ønsket om å fremme ukrainske produkter i Norge.

– Det har en ekstra dimensjon ved seg å ha de ukrainske utstillerne med på årets arrangement sett i lys av den pågående krigen. Vi håper deltakelsen legger til rette for nye forretningsmuligheter som både kommer næringslivet og samfunnet i Ukraina til gode på ulike måter, sier Engelberg.

Du finner mange flere nyheter om Umami Arena under fanen Nyheter - Umami Arena

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS