Fra Ambiente 2019. (Foto: Nils Vanebo)

Ambiente øker satsingen på horeca

Den store, internasjonale fagmessen Ambiente arrangeres årlig i Frankfurt i februar. Fra neste år vil det settes av et eget hallnivå for utstillere fra horeca-bransjen på messen.

Publisert

Denne saken er skrevet av Nils Vanebo

Ved å gi segmentet ekstra areal, skal Ambiente styrke sin posisjon som en viktig internasjonal møteplass også for horeca.

Om de besøkende er hotelleiere, leverandører eller restauratører skal de neste år mer enn noen gang oppleve nytte av horeca-arrangementene på messen. Utstillerne blir å finne i hall 6.0 og i tillegg også ved siden av servise- og borddekkingsprodukter i hallene 4, 6.1 og 6.2.

Fra Ambiente 2019. (Foto: Nils Vanebo)

Horeca-segment i utvikling

– Arealet som er øremerket for horeca, har utviklet seg meget tilfredsstillende i flere år nå. Ved å utvide området responderer vi på veksten og bransjens behov, slik at våre besøkende i fremtiden kan fokusere enda mer spesifikt på det de er ute etter, sier Nicolette Naumann, Vice President i Ambiente.

Hall 6 vil gjennomgå en betydelig renovering i år. I fremtiden skal derfor fagbesøkende finne alle viktige produktkategorier på ett sted, i et moderne miljø. Blant produktene finner man alt som trenges til bufféen, for eksempel produkter for varmholding og oppvaskmaskiner, servise for profesjonell presentasjon av retter, samt menyer og menytavler. Mer enn 200 utstillere presenterer spesialiserte kolleksjoner og produktserier for horeca-segmentet.

Også faglig program rettet mot horeca

I tillegg til å tilby den nye Horeca Hall 6.0, vil Ambiente tilby et faglig program som omfatter ekspertforedrag, nettverkskvelder og andre arrangement.

Innkjøpere, produsenter og planleggere skal derfor ha gode muligheter til å lære om innovasjoner og nye idéer, dele kunnskap og å samarbeide. I tillegg vil guider hjelpe besøkende med å finne fram gjennom salene, og informere fortløpende om programmet og utstillere med produkter for horeca-segmentet.

En viktig horeca-plattform

Horeca-utstillere fra 37 land presenterte sine produkter på den internasjonale bransjeutstillingen. Mange av dem har vurdert Ambiente som en viktig global horeca-plattform i mange år allerede.

– For oss er Ambiente en viktig, sentral plattform hvor vi kan møte våre internasjonale kunder én gang i året og diskutere våre felles prosjekter. For våre kunder er den store fordelen med Ambiente at den viser trendene. Når en kjøper tar beslutninger, er det i tråd med den siste utviklingen, uttaler, konsernsjef for RAK Porselen Europa, Claude Peiffer.

– For oss har tabletop-området i horeca-segmentet utviklet seg fra en enkel presentasjon av retter til en tematisk presentasjon. Seltmann Weiden har vært dedikert til denne prosessen fra begynnelsen, og i fjor la Ambiente stor vekt på trender i porselen på vår stand for hotell, sier markedssjef for Seltmann Weiden, Gerold B. Welz.

Hvis det er norske utstillere som ønsker å delta på Ambiente, er Mattias Dahlquist mannen å ta kontakt med. Han nås på mail mattias.dahlquist@sweden.messefrankfurt.com eller på telefon +46 790796894.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS