Radisson Blu Plaza Hotel er Radisson Hotel Groups mest kjente hotell i Norge. (Foto: Morten Holt)

I dag lanseres Radisson Hotel Group

Med ny varemerkeidentitet starter en ny epoke for selskapet. Carlson Rezidor Hotel Group annonserer i dag sin rebranding til Radisson Hotel Group, med umiddelbar virkning.

Publisert
Den nye logoen til Radisson Hotel Group.

Lanseringen finner sted på International Hotel Investment Forum (IHIF) i Berlin.

«Den nye identiteten bygger videre på Radisson-navnets sterke, internasjonale posisjon, og skal ytterligere styrke varemerkets tilstedeværelse i markedet og bidra til å øke markedsføringseffektiviteten på tvers av den globale porteføljen og tilby førsteklasses opplevelser for gjester, eiere og medarbeidere. «Every Moment Matters» er selskapets nye servicefilosofi for alle varemerkene, hotellene og medarbeiderne i selskapet», heter det i en pressemelding.

1400 hoteller

Det nye navnet «Radisson Hotel Group» bygger på det partnerskapet mellom Radisson Hospitality, Inc. (tidligere Carlson Hotels, Inc.) og Rezidor Hotel Group AB (børsnotert på Nasdaq Stockholm og med hovedkontor i Brussel), som har master-franchiseavtaler til å utvikle og drive flere varemerker over hele Europa, Midtøsten og Afrika.

Radisson Hotel Group, som i dag er den 11. største hotellgruppen i verden, består av åtte hotellmerker med over 1400 hoteller i drift og under utvikling. Lanseringen av konsernets nye identitet er en viktig milepæl i selskapets femårsplan som vil transformere virksomheten og posisjonere selskapet til å bli det foretrukne valget for gjester, eiere, investorer og talenter i bransjen.

Omstrukturert varemerkearkitekturen

I forbindelse med navneendringen som forener varemerkene rundt Radisson-navnet, har Radisson Hotel Group også omstrukturert sin varemerkearkitektur.

Selskapet har definert fire pilarer for gjesteopplevelsen som skal implementeres hos alle åtte varemerker: 1) Brilliant Basics, 2) Memorable Moments, 3) Local Experience og 4) Feel at Ease.

Den nye varemerkeporteføljen

Nyrenovert rom hos Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. (Foto: Radisson Hotel Group)

Varemerkeporteføljen (under) tilbyr hoteller for alle reisende, i alle prisklasser. To av varemerkene er å finne i Norge.

Radisson Collection

Welcome to the Exceptional

Radisson Hotel Group sier: Radisson Collection erstatter selskapets varemerke Quorvus Collection. Radisson Collection lanseres i juni 2018 og inkluderer et utvalg av selskapets mest eksepsjonelle hoteller.

Radisson Blu (i Norge)

Feel the Difference

Radisson Hotel Group sier: Radisson Blu skal gi gjestene vennlig og personlig service, med stilfulle gjesterom og lokaler. Varemerket fortsetter sin ekspansjon i store byer verden over.

Radisson

Park Inn by Radisson Oslo Airport. (Foto: Radisson Hotel Group)

Simply delightful

Radisson Hotel Group sier: Radisson introduseres i EMEA, og tilbyr gjesteopplevelser til dem som forventer det lille ekstra. Varemerket fornyes i Amerika og i Asia, med endringer i logoen og den visuelle identiteten, produktdesignet og gjesteopplevelsen, og vil fokusere på å gi gjesteopplevelser og design inspirert av Skandinavia.

Radisson Red

Enjoy it!

Radisson Hotel Group sier: Radisson Red gir en leken twist på tradisjonelle hotellopplevelser, og ruller nå ut en ny produktdefinisjon og ny logo. Varemerket har en robust vekstplan i EMEA og Amerika.

Park Plaza

Smart, engaging service

Radisson Hotel Group sier: Park Plaza tilbyr ledende design og spiller på den lokale stilen der hotellene befinner seg. Varemerket har blitt oppdatert slik at det nå er mer relevant også for internasjonale reisende med høye forventninger.

Park Inn by Radisson (I Norge)

Feel good

Radisson Hotel Group sier: Park Inn by Radisson fortsetter å utvide sitt fotavtrykk verden over og gir gjestene behagelige, stressfrie og positive opplevelser, med god mat og fargerike miljøer. Hotellene er plassert i større byer og ved flyplasser.

Country Inn & Suites by Radisson

I love this country

Radisson Hotel Group sier: Country Inn & Suites by Radisson annonserte nylig sin navneendring hvor «by Radisson» ble lagt til for å tilpasse varemerket slik at det samsvarer med Radisson-selskapets varemerke. Hotellkjeden fortsetter å beholde sin identitet og tar med seg det beste fra Radisson-varemerket.

Prizeotel

Affordable high design

Radisson Hotel Group sier: Prizeotel skal fortsette å vokse over hele EMEA for å betjene det moderne økonomisegmentet.

– Starten på en spennende epoke

– Dette er starten på en spennende epoke for Radisson Hotel Group, forenet av vårt nye varemerke og langsiktige visjon om å bli et av de tre ledende hotellselskapene i verden, sier president og konsernsjef for Rezidor Hotel Group and Chairman of the Global Steering Committee for Radisson Hotel Group, Federico J. González, i pressemeldingen.

– Vår femårsplan inkluderer initiativer som omdefinerer vår verdiproposisjon, optimaliserer vår portefølje, strømlinjeformer driften, investerer i nye teknologisystemer, og sikrer at alle våre medarbeidere hver eneste dag lever etter servicefilosofien «Every Moment Matters». «Every moment Matters» handler om hvordan vi arbeider, gjør forretninger og hvem vi er her hos Radisson Hotel Group - et sted hvor alle øyeblikk er betydningsfulle. Vår rebranding er bare begynnelsen, sier Federico J. González.

– Opprettelsen av Radisson Hotel Group er en utvikling av vårt langsiktige partnerskap med Rezidor Hotel Group. Sammen tydeliggjør og implementerer vi en ny varemerkearkitektur for å skape merverdi for våre gjester og eiere, sier «Chief Executive Officer & Chief Operating Officer, Radisson Hospitality, Inc», John M. Kidd.

– Dette er riktig tidspunkt for oss til å justere våre strategiske og driftsmessige planer og bli en solid spiller på markedet, fortsetter Kidd.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS