Kjøkkensjef i Mills Proff Partner, Tomas E. Karlsen. (Foto: Morten Holt)

Satser enda mer på tilbehøret

– Kan vi få by på det lille ekstra? Litt ekstra mersmak, sier kjøkkensjef hos Mills Proff Partner, Tomas E. Karlsen.

Publisert
Kjøkkensjef i Mills Proff Partner, Tomas E. Karlsen og produkt- og konseptsjef i Mills Proff Partner, Kjersti Kristiansen, viser Delikat Ratatouille, et av produktene som inngår i MerSmak-konseptet. (Foto: Morten Holt)

Mills er kjent for å ha tilbehøret. Nå ønsker Karlsen & co at alt det spennende de har å tilby, skal bli en enda mer sentral del på tallerkenene.

– Derfor storkjøkkenkonseptet MerSmak, et spesiallaget tilbehørskonsept som skal gjøre det enklere og mer lønnsomt å servere smakfull og spennende mat til mange – hver eneste dag, sier Kjersti Kristiansen og Tomas E. Karlsen hos Mills Proff Partner.

Drar nytte av søsterselskap

Nå er det om lag 25 produkter i MerSmak-konseptet, flere av dem helt nye på det norske storhusholdningsmarkedet.

Mange av produktene i konseptet kjenner de fleste fra før, som merkevarene fra Mills og Delikat, men Mills Proff Partner har også dratt nytte av sitt søsterselskap i Sverige, Foodmark (som også inngår i Agra industrier), og du finner blant annet også bestselgere fra Rydbergs og Lohmanders i det nye konseptet.

Kjapt og enkelt

Det siste året har Mills Proff Partner forberedt og planlagt utrulleringen av det nye konseptet, som nå er lansert.

Kjøkkensjef i Mills Proff Partner, Tomas E. Karlsen. (Foto: Morten Holt)

– Dette er smakfullt, og brukervennlig og serveringsklart. MerSmak skal gjøre det enklere for kjøkkensjefer og kokker i en hektisk hverdag, forklarer produkt- og konseptsjef Kjersti Kristiansen.

Tomas E. Karlsen supplerer: – Ved bruk av disse produktene, kan kjøkkenet være innovativt, og kokkene kreative – uten å bruke for mye tid.

Rettene varieres med tilbehøret

Karlsen presiserer at dette ikke betyr at kokkene skal kopiere seg selv kontinuerlig, men at det byr opp til drøssevis av muligheter.

– Med disse tilbehørsproduktene kan retter enkelt varieres med forskjellig tilbehør. Det er om å gjøre å variere i detaljene for å skape nye og spennende kombinasjoner, sier han.

– Her får du mange spennende, nye smaker, både når det gjelder majoneser, dressinger, dipper, kalde sauser, ferdige salater og annet tilbehør, forklarer Kristiansen.

– Vi har også utarbeidet foldere, som gir brukertips, legger hun til.

Kompletterer tallerkenen

Tilbehørsproduktene fra Mills står selvfølgelig ikke alene på en serveringsferdig tallerken, men de to ønsker nå at disse produktene skal utgjøre en mer sentral del i norske serveringsbedrifter.

– Vi produserer og selger verken kjøtt eller grønnsaker, men ønsker at vårt tilbehør – i alle varianter, skal komme på flest mulig tallerkener som serveres. Det finnes utallige kombinasjonsmuligheter innenfor MerSmak-konseptet, sier kjøkkensjef Karlsen.

For å se mulighetene og oppskrifter, kan du gå inn på nettsiden Millsproffpartner.no.

Du kan også lese mer på konseptet i magasinet Horeca, nummer 1 2016

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Powered by Labrador CMS