Visbook med 25-årsjubileum og ny visuell drakt

I 2020 har hotellsystemet VisBook 25-årsjubileum, og i den anledning lanseres en ny merkevareplattform og en ny visuell identitet.

Publisert

Da VisBook, leverandøren av Property Management System (PMS), fikk nye eiere i begynnelsen av 2019, startet arbeidet med å lage en ny forretningsstrategi.

– Det var på tide med en oppgradering av bedriftens visuelle presentasjon for å tydeliggjøre hva VisBook representerer nå i 2020, sier daglig leder og grunnlegger av VisBook, Øystein Selbekk.

– Få frem essensen i virksomheten

Markedssjef hos VisBook, Erica Salonius. (Foto: VisBook)
Markedssjef hos VisBook, Erica Salonius. (Foto: VisBook)

– Vi er en sterk SaaS-løsning som har fokusert på produktet i mange år, og nå har vi muligheten til å gi litt ekstra kjærlighet til VisBooks varemerke. Med den nye identiteten har vi vært i stand til å få frem essensen i virksomheten vår både visuelt og når det gjelder tonalitet, sier markedssjef i VisBook, Erica Salonius.

– Den nye identiteten viser hvorfor hoteller, campingplasser og andre virksomheter i reiselivsbransjen velger VisBook. Gjennom dette arbeidet har fokuset vært å bevege seg vekk fra tekniske termer og erstatte det med kommunikasjon knyttet til det morsomme og viktige i reiselivsbransjen. Den nye logoen og fargene utstråler tillit og symbolets historiske betydning kan følge med oss også inn i fremtiden, sier hun videre.

– Skal være enkelt

– Logoen symboliserer møtet mellom VisBook-brukeren og gjesten, og også hvordan VisBooks PMS-system gir bedrifter en sterkere helhet. Helt siden starten har VisBook hatt som mål å gi bedrifter tid til å kunne se gjesten i øynene, noe som f.eks. resepsjonister ofte ikke har tid til hvis systemet de benytter er lite effektiv på innsjekk. Det skal ikke ta mer enn 10 sekunder å sjekke inn en gjest, fortsetter Øystein Selbekk.

«Less admin. More fun»

– «Less admin. More fun». Det er VisBooks hovedbudskap. Når vi arbeider innen service-yrket, ønsker vi at kundene våre skal få tid til det de brenner for. Det er det lille ekstra som får gjesten til å gi en topp tilbakemelding, og vi ønsker å skape tid til det lille ekstra, sier Salonius.

VisBook får stadig større markedsandeler i Sverige og resten av Norden. Merkevarebygging er derfor viktig for VisBook sin fortsatte utvidelse og den spenner over hele virksomheten. I løpet av året vil PMS-leverandøren også lansere en ny hjemmeside som gjør det lettere for kunden å identifisere behovene sine og se hvordan VisBook kan støtte bedriften.

– Vi er veldig stolte over nylanseringen og ønsker å vise omverdenen at til tross for 25 år på baken, ligger vi i tet når det gjelder reiselivsteknologi i Norden, sier Selbekk i pressemeldingen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca