Laila Prestegård og Dag Oskar Kristoffersen med de lysende menyene – som nå lanseres i det norske horecamarkedet. (Foto: Morten Holt)
Laila Prestegård og Dag Oskar Kristoffersen med de lysende menyene – som nå lanseres i det norske horecamarkedet. (Foto: Morten Holt)

Lanserer menyer med LED-lys

Har du også opplevd å bruke lyset på mobilen for å kunne lese menyen i en restaurant med dunkel belysning? Nå lanseres menyer med LED-lys.

Publisert Sist oppdatert

– Løsningen er svært enkel, og dette bør etter vår mening være et svært aktuelt produkt for hoteller, restauranter, barer og nattklubber, mener Laila Prestegård og Dag O. Kristoffersen, og forklarer:

Bruker den opprinnelige menyen

– Du kan bruke de menyene du allerede har. De kopieres på transparent papir, i den fargen du ønsker, og legges så enkelt inn i den allerede opplyste menyen, sier Kristoffersen, og fortsetter:

– Vi lanserer nå dette i det norske markedet, og vi har fått en forståelse av at mange tror at dette er en programvare, men det er altså en print av den opprinnelige menyen som settes inn i folderen, som du kan få i kunstig skinn eller andre ønskede materialer. Vi «tuller» altså ikke med menyen.

I alle fasonger og størrelser

Du kan få menyene i de fleste fasonger og størrelser, enten som 2-panel, 3-panel, 4-panel, trekantmeny eller som en ensidesløsning, egnet for eksempel når regningen skal frembringes.

Prisene ligger mellom 350 og 640 kroner per meny. Dessuten vil en lader med 10 USB-utganger koste snaut 300 kroner. Det kan også leveres transparent papir.

– Når de er fulladet etter to til fire timer, vil de gi lys i 10-12 timer. Noen slår seg av automatisk når menysidene lukkes mot hverandre, mens andre har en av/på-knapp, sier Kristoffersen.

Produseres i Kina

Prestegård og Kristoffersen forteller at de oppdaget menyene da de var på reise i Asia, og kom i kontakt med produsenten.

– I Asia har kjente hotellkjeder som Ritz Carlton, Four Seasons, Marriott og InterContinental tatt i bruk menyene, og da tenkte vi at dette bør jo også være noe for det norske markedet, sier de to.

Nå importerer paret, som også driver Kris AS i Norwegian Fashion Center på Fornebu, menyene fra Kina til det skandinaviske markedet.

Blant kundene i Norge nevner de to blant annet Holmen Fjordhotell og Bekkestuene.

Du kan lese mer om menyene og hvilke produkter som finnes på Ledmenu.no.

Les mye mer i den siste utgaven av magasinet Horeca (nummer 3 2019)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca