Årets matleverandør 2017 er Bama. Fra venstre: Morten Karlsen (direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv), Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), André Misund (fagsjef sjømat i Bama Storkjøkken), Thone-Gunn Berntsen (salgskonsulent i Bama Storkjøkken), Jon Eskedal (salgs- og markedsdirektør i Bama Storkjøkken), Bent Andersen (administrerende direktør i Bama Storkjøkken), Amund Holm (regional salgssjef) og Jan Anders Brun (Key Account Manager). (Foto: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden)

Ble satt pris på av NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Bama ble årets leverandør. Haugen-Gruppen leverte varene best i drikkevarekategorien, mens NorEngros er beste samarbeidspartner innenfor nonfood og tjenester, Dessuten ble Engrosfrukt, Domstein Sjømat, Greenway-Norge og 2080.no prissatt.

Publisert

Medlemmene i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har kåret fjorårets beste leverandører innenfor kategoriene mat, drikke og non food/tjenester.

Bama – beste leverandør

Årets leverandør av mat ble Bama Storkjøkken, som gikk til topps foran Tine Partner og Diplom Is. Vinneren er en av innkjøpskjedens viktigste samarbeidspartnere innenfor matkategorien. Dette sier medlemmene om vinneren:

«De som alltid holder seg på topp og går den ekstra mila for at ting skal være på stell».

«Gode produkter og flinke fagfolk som følger opp kundene».

«Uvanlig fleksible og serviceinnstilte og har et bra utvalg med god kvalitet til alle tider».

Årets drikkeleverandør 2017 er Haugen-Gruppen. Fra venstre: Heidi Ellefsen Ihlström (innkjøpssjef i NHO Reiseliv), Morten Furuberg (distriktssjef i Haugen-Gruppen), Hans Didrik Jom (Key Account Manager Beverages i Haugen-Gruppen) og Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden). (Foto: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden)

«De sier at alle deres kunder er like viktige, store som små».

Haugen-Gruppen best

Innenfor drikkekategorien mener medlemmene at det var Haugen-Gruppen som leverte varene best i fjor. De andre nominerte i kategorien var Ringnes og Macks Ølbryggeri.

Vinneren er en av innkjøpskjedens viktigste samarbeidspartner innenfor kategorien. Haugen-Gruppen får følgende skussmål fra medlemmene:

«De utmerker seg spesielt på god kvalitet og yter en fantastisk service».

«De forstår hva kunden forventer, samtidig som de er nyskapende og innovative».

Årets leverandør av nonfood og tjenester i 2017 er NorEngros. Fra venstre: Øyvind Frich (leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden), Kristin Farstad (storkundeansvarlig i NorEngros), Frank Tellefsen (salgssjef for NorEngros i Kristiansand) og Alexandra Buan (kategorisjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden) ). (Foto: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden)

«Godt utvalg og meget god på oppfølging».

«Dyktige kunderådgivere».

NorEngros – beste leverandør av nonfood/tjenester

Innkjøpskjedens medlemmer har stemt frem NorEngros som fjorårets beste samarbeidspartner innenfor nonfood/tjenester. NorEngros var nominert sammen med Duni og Nor Tekstil.

NorEngros fikk svært høy score av medlemmene i medlemsundersøkelsen. Her er noen av tilbakemeldingene fra reiselivsbedriftene om NorEngros:

«Flinke og serviceinnstilte folk som alltid prøver å hjelpe deg».

«God service, gode priser og godt utvalg».

Engrosfrukt, Domstein Sjømat, Greenway og 2080.no hadde den beste standen på NHO Reiselivs Årskonferanse 2018, mener juryen. (Foto: NHO Reiseliv Innkjøpskjeden)

«Punktlig levering og rask responstid».

«Hurtige og hyggelige selgere, også for oss ute på landet».

Bidrar til utvikling

– Vi gratulerer vinnerne, som sammen med de andre nominerte samarbeidspartnerne er ledende leverandører til storhusholdningsmarkedet innenfor sine kategorier. De nominerte leverandørene har til felles at de bidrar til god utvikling og holder et godt servicenivå overfor våre medlemmer. De har også inngående markedskunnskap og kundeforståelse, og de tar samfunnsansvar, sier direktør for verving og innkjøp i NHO Reiseliv, Morten Karlsen.

Beste stand

For første gang har Innkjøpskjeden kåret beste stand på årskonferansen.

Engrosfrukt, Domstein Sjømat, Greenway-Norge og 2080.no gikk helt til topps etter å ha fått høyeste score innenfor kriteriene samarbeid, utforming og engasjement.

«Leverandørene har vist stort engasjement og samarbeidet godt med å lage en attraktiv og spennende stand. Her møtes sjø og land til bords hos to leverandører som ønsker å skape trivelig og god stemning.», skriver juryen i sin begrunnelse.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS