Magnus Liøkel (fra venstre) og Ole Kristian Samuelsen sammen med administrerende direktør og gründer i Livly, Jonas Stokke. (Foto: Sultne Gutter)

Sultne Gutter lanserer takeaway-restaurant

Sultne Gutter (Ole Kristian Samuelsen og Magnus Liøkel) vil servere mat til flere enn bare vennene sine. Ved hjelp av det norske selskapet Livly får du nå muligheten til å bestille Sultne Gutter-retter som takeaway.

Sultne Gutter begynte å servere mat ut av vinduet sitt under pandemien, da de ikke lenger kunne holde store middagsselskaper.

På Instagram-kontoen sin la de ut oppskrifter og bilder av maten, og det ble raskt en hit. Nå har de eget matprogram på Matkanalen, og til høsten kommer det en kokebok.

Ikke nok med det, nå skal folk i Oslo-området også få lov til å prøve maten, ferdig levert på døra.

Digital takeaway-restaurant – eller skykjøkken

Magnus Liøkel (fra venstre) og Ole Kristian Samuelsen sammen med administrerende direktør og gründer i Livly, Jonas Stokke. (Foto: Sultne Gutter)

Livly har egne kjøkken, også kalt skykjøkken, med kokker som tilbereder takeaway-mat, basert på oppskrifter og grundig opplæring fra aktørene de kokkelerer på vegne av. Vanligvis lager Livly mat på vegne av restauranter, som skal av gårde som takeaway. Men nå skal Livlys skykjøkken også bistå Sultne Gutter.

De to influenserne har nemlig utviklet en meny med deres mest populære retter, som sammen med Livlys Chief Kitchen Officer, Sandor Camai, kan lages på skykjøkken og leveres som takeaway. Med andre ord lanserer Sultne Gutter en digital pop-up-restaurant.

Fant tonen med profesjonell skykjøkken-kokk

Magnus Liøkel og Ole Kristian Samuelsen var ganske nervøse før Camai i Livly skulle komme på prøvesmaking.

– Vi sov knapt den natten, selv om vi hadde gått gjennom alle rettene hundre ganger og var ganske trygge. Vi var rett og slett nervøse for å presentere maten for en proff kokk, sier Liøkel.

Falt i smak

Maten falt i smak, og etter litt justeringer var den klar for levering. Maten blir laget av Livlys kokker på Livlys proff-kjøkken i Oslo sentrum, og sendes så ut med Wolt og Foodora.

Daglig Leder i Livly hadde fulgt Sultne Gutter på Instagram, og hadde sans for maten de lagde, og måten de gjorde det på.

– Vi jobber primært med profesjonelle restauranter, men vi falt for Sultne Gutters friske tilnærming til matlaging. De blir de første mat-influencerne med sin egen digitale restaurant i Norge, og vi har stor tro på samarbeidet, sier administrerende direktør og gründer i Livly, Jonas Stokke.

Slik fungerer det

I praksis blir det slik at når du ønsker deg maten til Sultne Gutter, bestiller du den hos Wolt eller Foodora. Der inne finner du menyen som Samuelsen og Liøkel har utviklet. Det er den samme rustikke, enkle, italienske maten, men laget av Livly sine kokker.

– Hovedsakelig holder vi til i Oslo, men vi satser på at bergensere og trøndere snart får Sultne Gutters mat på døren, de også, sier Stokke.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS