Illustrasjonsfoto: yayimages.com

Smak 2020

Nå er det om lag 34 måneder til neste utgave av Smak-messen. Med all sannsynlighet blir den enda mer omfattende enn årets utgave, som ble den største og mest omfattende horecamessen i Norge noensinne.

Publisert

Lederartikkelen er hentet fra Horeca 2/2017.

Så det er bare å begynne å forberede seg til februar 2020. Det blir lagt ned store ressurser og penger i forberedelsesfasen og på messen for å være mest mulig attraktive i løpet av de fire dagene på Norges Varemesse. Vi antydet i en nettsak under Smak 2017 at utstillerne til sammen har investert godt over hundre millioner kroner, trolig er det snakk om 3-400 millioner kroner, i utviklingen og etableringen av de forskjellige standene.

Det var 400 utstillere på plass, om lag 100 av dem må betegnes om store. De har nok, grovt regnet, brukt én til to millioner kroner hver. I tillegg kommer det 300 andre utstillere, fra de mellomstore til de små bedriftene, som også bidrar til å gjøre Smak-messene unike.

Tilbakemeldingene fra utstillerne var gode, og spesielt de tre første dagene var bra. Smak 2017 og parallellmessen Mat & Emballasje hadde 6258 besøkende tirsdag, 9559 besøkende onsdag og 9655 besøkende torsdag. Håper var å nå 30 000-grensen totalt, men 3999 besøkende fredag endte med et totalbesøk på 29 471. Det kan være noe å hente på denne fredagen, og kanskje bør også utstillerne få beskjed om at de ikke bør begynne å rigge ned standene to timer før messeslutt. Det skaper irritasjon for dem som har valgt å besøke messen den siste dagen.

Her kan du lese om det meste som foregikk på årets messe.

Her kan du se film fra messen.

Morten Holt
Redaktør

Les mer om Horeca 2/2017 her

Horeca kommer ut sju ganger i året, og er bransjens klart ledende ledertidsskrift - uunnværlig for proffene som ønsker å oppdatere seg på feltene organisasjon, ledelse, drift og konsept.

Bestill abonnement her

Last ned enkeltsider eller hele bladet her

Her får du et innblikk i hva vi skriver om

Powered by Labrador CMS