Illustrasjonsfoto: eSmiley
Illustrasjonsfoto: eSmiley

eSmiley lanserer «Check-in» for serveringsbransjen

eSmiley har lansert registreringsverktøyet «Check-in», et verktøy som serveringsbransjen kan bruke til å registrere gjester og besøkende.

Publisert

Hensikten med Check-in er at serveringsstedet kan spore smitte hvis situasjonen skulle oppstå at en eller flere gjester blir smittet med Covid19. Check-in kan brukes av alle kjøkken og i alle bransjer.

– Vi har flere kunder som allerede har etterspurt dette og jeg tror behovet for å registrere gjester vil øke i bransjen fremover grunnet Covid19. Vi ser det som samfunnskritisk at alle våre kunder har mulighet til å spore smitte dersom smitte med Covid19 oppstår. Vi ønsket derfor å være raskt ute og i forkant av behovet med å utvikle denne funksjonen, sier Mari Blomberg, som leder eSmiley Norge.

Hvordan fungerer Check-in?

Check-in er integrert i eSmileys Digitale IK-mat-system, og er derfor gratis for alle eSmileys kunder. Serveringsstedet kan hente ut sin egen QR-kode som skrives ut og henges opp eller festes på bordene, synlig for gjestene.

Gjestene skanner koden og registrerer seg med navn, nummer og bordnummer, og informasjonen blir automatisk sendt til systemet. Serveringsstedet kan hente ut lister over registrerte gjester dersom tilfelle av smitte med Covid19 oppstår, slik at vi kan prøve å bryte smittekjeden.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca