Illustrasjonsfoto: Ordr

Automatisk besøksregistrering via betalingsapp

Ordr leverer bestillings- og betalingsløsninger for store deler av serveringsbransjen. Sammen med Vipps har de nå forenklet den obligatoriske gjeste-registreringen som er innført i Oslo.

Publisert

– Vi så at registreringskravet ville by på visse praktiske utfordringer og med risiko for mange manuelle prosesser. Siden vi allerede har en løsning som gjestene benytter under bestilling – har vi klart å bygge inn besøksregistreringen i den samme tjenesten, sier Edwin Fjeldtvedt, om er daglig leder i Ordr.

Da kravet om obligatorisk registrering kom, snudde utvikler-teamet seg raskt rundt og utviklet løsningen.

Krav om besøksregistrering i Oslo

– Målet i alt vi gjør er å forenkle prosessene og redusere byråkratiet for de som driver serveringsstedene, sier han.

Registreringsløsningen blir gratis for alle som allerede benytter seg av den digitale bestillings- og betalingsløsningen, og det gjør også at serveringsstedene slipper å forholde seg til flere QR-koder eller ulike løsninger. Besøksregistreringen ble innført som et krav i Oslo kommune denne uken – og alle restauranter og utesteder som selger alkohol må registrere alle gjester som ønsker servering.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS