Lanserer konsept for virtuelle restauranter: «Cloud Kitchen Platform»

Wibl lanserer verdens første kostnadsfrie, generiske «Cloud Kitchen Platform» for etablering av virtuelle restauranter i skyen.

– Nå kan alle som har en restaurant eller et storkjøkken øke sin tilstedeværelse i markedet med en eller flere restaurantkonsepter for «take-away» eller «pick-up». Det er ingen ekstra kostnader, ingen investeringer og ingen fysiske restauranter, melder Haavard Helmen hos Wibl.

Hva er «Cloud Kitchen»?

– «Cloud Kitchen» innebærer at restaurantene benytter seg av eksisterende kjøkkenfasiliteter for å lansere flere restaurantkonsepter og menyer til nye og eksisterende gjester. Restaurantene er virtuelle og ligger kun tilgjengelige i «skyen». Bestillinger foregår via app- og webløsninger, og er kun tilgjengelig for «take-away»-levering eller «pick-up», det vil si at gjesten henter selv, fortsetter Helmen.

Akkurat som klesbutikker har utøkt sine fysiske butikker med virtuelle nettbutikker, kan nå restauranter og storkjøkken gjøre det samme. En restaurant kan med «Cloud Kitchen»-konseptet benytte seg av sitt eksisterende kjøkken for å lansere ulike virtuelle restauranter på nett med ulike menyer og konsepter.

Modellen er 100 prosent fleksibel og restauranten kan endre, variere og bytte til ulike konsepter med tanke på sesong, råvarer, nyskapning eller for å teste hva som selger best.

– Dette er genialt og kan være meget verdifullt for mange restauranter som nå sliter med lavt besøk. Utfordrende tider skaper ofte nytenkning og nye muligheter, sier Helmen.

Hvorfor Cloud Kitchen?

Cloud Kitchen kan gi et kjærkomment bidrag til økte inntekter.

– Økningen av «take-away» og «pick-up» har hatt en voldsom økning de siste månedene og muligheten for å ytterligere utnytte dette kan være både smart og økonomisk. Konseptet er risikofritt, og alt du behøver er å skape et konsept, navn og meny, forklarer han videre.

Resten er ivaretatt av «Cloud Kitchen»-konseptet fra Wibl. Restauranten betaler 1000 kroner per måned for et komplett «Cloud»-oppsett med hjemmeside, konseptdesign, oppsett av meny og bilder, bestillingsside, bongprinter, betalingsløsning for Vipps og kort, admin-side, opplæringsvideoer, markedsplattform, statistikk, tilbudsmaler etc.

Så enkelt er det å komme i gang

1. Velg et navn, konsept og meny

2. Registrer ditt «Cloud Kitchen» hos wibl.no

3. Last opp meny, bilder, tilvalg og eventuelt tilbud

Åtte grunner for å etablere «Cloud Kitchen»

1. Ekstra inntektskilde, økt omsetning

2. Ingen investeringer- ingen risiko

3. Benytt eksisterende kapasitet

4. 0 % provisjon på «take-away» og «pick-up»

5. Tilpass meny og konsept til sesonger

6. Sjekk ut hva som selger best

7. Tilbudsmoduler for økt salg

8. Komplett løsning, alt inkludert

Pressemelding fra Wibl.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS