Illustrasjonsfoto: Summ
Illustrasjonsfoto: Summ

Innovative løsninger i serveringsbransjen

Næringslivet og folk flest står nå overfor en «tvunget kickstart i digitalisering», likeså også serveringskonseptet «Fresh» i Mo i Rana.

Publisert

– Vi har som følge av korona-situasjonen sett at vår digitale app er meget bra for å opprettholde smitte-vern. På appen kan kunden bestille, og betale for ønskede produkter uten å være i kontakt med folk eller offentlige overflater. Vi har tatt dette et steg videre, og tilbyr nå også utkjøring av mat som settes på trappa til dem som måtte ønske det. Altså ingen kontakt mellom leverandør og kunde, melder Rune Opdahl, som er styreleder i Summ AS.

Enorm respons

På denne måten bidrar teknologien til at folk som sitter i karantene eller på hjemmekontor/permittering, kan nyte et «kafé-besøk» hjemme.

Responsen er enorm. Omsetningen har doblet seg den siste uken.

Konseptet Fresh er nytt og trendy og baserer seg på å gi kundene en litt sunnere kaféopplevelse. Utvalget består av salater, wraps, surdeigsbrød med ulik topping, smoothies, rawkuler, acaibowls og chiapudding, i tillegg til kaffe fra lokalt kaffebrenneri (Munin).

Her kan du laste ned appen i app-store

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca