Illustrasjonsfoto: Morten Holt
Illustrasjonsfoto: Morten Holt

Vi vil gjenreise reiselivet

Líf by Norwegian Experience satser i det markedet som er hardest rammet av pandemien.

Publisert

Líf er en ny tjeneste rettet mot reiselivet. Tanken bak konseptet er å gjøre det enkelt, effektivt og smidig for reiselivsaktører.

Líf tilbyr å ta seg av alt som ikke representerer kjernevirksomheten, slik at aktørene selv kan sette søkelyset på opplevelsene de tilbyr. Líf er resultatet av en sammenslåing mellom initiativtaker Norwegian Experience, Adlevo, Adlevo Accounting og Discover Tromsø.

– Med ønske om å løfte frem lokale reiselivsaktører, er vi med og tar risiko for å styrke kundene og gi dem nødvendige verktøy for å lykkes. Vi vil ivareta lidenskap, lokalkunnskap og entusiasmen som finnes blant våre reiselivsaktører, sier daglig leder for Norwegian Experience, Ola Thuen Neergaard.

Av og for reiselivet

Illustrasjonsfoto: Morten Holt
Illustrasjonsfoto: Morten Holt

Líf er utviklet av og for reiselivet. Det er Norwegian Experience som står bak satsningen.

– Gjennom drift av egne selskaper som Preikestolen basecamp, Ryfylke basecamp, aktivitetsselskapet Outdoor life Norway, har vi kjent på hvor skoen trykker og hvor komplekst det kan være å være til stede på alle arenaer som en reiselivsaktør, sier Thuen Neergaard.

«Líf tilbyr et bredt spekter av tjenester innen webutvikling, markedsføring, booking, softwaresystemer og regnskap. Ved å la aktørene selv plukke blant de ulike støttetjenester kan de konsentrere seg om kjerneleveransen, som er opplevelsene de tilbyr. Fordelene med å takke ja til Líf er mange. Tid og energi frigjøres, relevante og gjennomtestede verktøy blir tilgjengelige og mulighetene for sømløst samarbeid blir større enn noen gang. Konsekvensene av dette er at lokalkunnskap ivaretas, samt at det frigjøres rom for entusiasme og lidenskap. Gründere og reiselivsaktører har gjerne få administrative og markedsrelaterte ressurser. Nøkkelpersoner risikerer derfor å bruke verdifull tid på oppgaver og leveranser som er demotiverende og lite verdiskapende», heter det i pressemeldingen.

Tror på et lokalt eierskap

Ola Thuen Neergaard. (Foto: Tord F. Paulsen)
Ola Thuen Neergaard. (Foto: Tord F. Paulsen)

– Líf er løsningen på disse problemene. Vi fristiller aktørene til å kunne fokusere på relasjonene til sine gjester og utviklingen av sine egne opplevelseskonsepter. Reiselivet i Norge trenger en fornyelse med søkelys på sømløse opplevelser. Vi tror på et lokalt eierskap og ønsker å bidra til å løfte destinasjonen Norge, sier Ola Thuen Neergaard.

Líf betyr Liv

Daglig leder i Líf , Wiggo Yttergård. (Foto: Líf)
Daglig leder i Líf , Wiggo Yttergård. (Foto: Líf)

Líf er i norrøn mytologi kvinnen som overlever Ragnarok, og lever videre inn i en tid hvor verden starter på nytt.

– På samme måte ønsker vi å kjempe for at reiselivsbedrifter skal overleve den vanskelige perioden vi nå står i. Det er kanskje ikke ragnarok i reiselivet ennå, men pandemien er svært krevende for mange. Reiselivet står på terskelen til en ny tid, og vi i Líf kan bidra til at flere aktører både overlever og samtidig kommer styrket ut på andre siden, sier daglig leder i Líf, Wiggo Yttergård.

Selskapet har kontorer i Tromsø og Stavanger med 20 ansatte som har bred erfaring innen alle fasetter av reiselivet.

– Líf ønsker å ta risiko sammen med aktørene. Ved bruk av teknologi og digitale løsninger er vi med på å gjenreise reiselivet, sier Yttergård i pressemeldingen

Les mer på lifbynx.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca